וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשיורד גשם, כולם נרטבים" - על השפעת עליית שכר המינימום על רשתות השיווק; המלצה להיחשף לשופרסל

TheMarker Online

10.3.2011 / 12:44

IBI: בשורה התחתונה – אף אחת לא חסינה, אבל הרשתות הגדולות גמישות יותר



בשבוע שעבר הסכימו האוצר וההסתדרות על העלאת שכר העבודה ב-6.5% בשלב ראשון ובמקביל - תוספת שכר של 1% לעובדים תחת ההסכמים הקיבוציים. ב-ibi בית השקעות בוחנים כיצד העלאות השכר ישפיעו על רווחיות רשתות השיווק, בחלוקה לרשתות הגדולות ולרשת הרביעית.



שופרסל ורבוע כחול אמורות לספוג פגיעה בשיעורי הרווחיות כקשר ישיר לגודלן ולמספר העובדים שמעסיקות בשכר מינימום. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר על שתי רשתות שיודעות להתמודד עם מהלכים כאלו, כפי שראינו בעבר.



"אנו רואים בחיוב את העובדה שמדובר על רשתות המפעילות מגוון פורמטים בפריסה רחבה, מה שמאפשר להן להעלות מחירים רק בפורמטים המאופיינים ברווחיות גבוהה יחסית (מרכזי ערים ושכונות), או בסניפים בהן התחרות האזורית מול רשתות heavy discount אחרות נמוכה יחסית (דוגמת שופרסל דיל בהרצלייה פיתוח, מגה בול בת ים)", אומרת רו"ח דורין צלניר-פלס.



"על פניו, נראה כי רמי לוי וצים שיווק פחות נפגעות מעליית שכר המינימום, אך יש לזכור כי עצם היותן רשתות hd המתמקדות בזירת המחיר בלבד מגבילה אותן ומקשה עליהן העלאות מחירים. מכאן, רשתות ה-hd ייאלצו לספוג את רוב (אם לא את כל) ההוצאות הנוספות, מבלי שיהיה באפשרותן להציג גמישות בעניין ולגלגל את ההוצאות דרך פעילויות אחרות."



ההיסטוריה מעידה על כך שהרשתות התמודדו בהצלחה עם העלאות השכר, בין אם על ידי גלגול ההוצאות לצרכנים ובין אם על ידי צעדי התייעלות דוגמת תכנית ההבראה שהציגה שופרסל ב-2006 עם ההעלאה המשמעותית דאז.



"מבין רשתות השיווק, אנו ממליצים להחשף למניית (מחיר יעד- 25 שקל, קנייה) הודות להיותה חברה יציבה, בוגרת ומנוסה שכבר התמודדה בהצלחה עם שינויים רגולטוריים רבים. אנו זוקפים לזכות החברה את הפיזור הגיאוגרפי שלה ואת הגיוון במספר הפורמטים שמפעילה. שני אלו מאפשרים לחברה גמישות בהתנהלותה בסביבה תחרותית ומשתנה."



"רשת רמי לוי נחשבת לחברה טובה שמצליחה ליישם את תכנית ההתרחבות שלה תוך שמירה על תוצאות מצוינות", מציינת צלניר-פלס. "למרות זאת, אנו סבורים כי האפסייד של תכנית הצמיחה ושל הפעילויות החדשות של הרשת (בעיקר אמור הדבר לגבי ה-mvno) כבר מתומחר במחיר המנייה באופן מלא."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully