וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות חותכת את מחיר היעד לבזן ב-25%: "אי ודאות בנוגע להזרמת הגז המצרי מעיבה על התוצאות"

ערן אזרן

10.3.2011 / 13:14

מעניקה למניה המלצת "תשואת שוק" ומורידה מחיר היעד מ-3.2 ש' ל-2.42 ש' - 3 אג' מעל מחיר המניה הנוכחי



רק בשבוע שעבר הזהירו כלכלני מעלות כי עליית מחירי הדלק והלחץ הציבורי להוזלת המחירים מעמיד בסכנה את רווחי חברות הדלק, והיום מצטרפים אליהם גם כלכלני פסגות ומזהירים הפעם מפני פגיעה אפשרית ברווחי יצרנית הדלקים (בתי זיקוק לנפט).



במעלות מציינים כי אי הבהירות בנוגע למרווחי הזיקוק של החברה, וכן אי הוודאות בנוגע לעיתוי הגעת הגז עלולים לפגוע במניה בטווח הקצר. בעקבות זאת, חותכים בבית ההשקעות את מחיר היעד למניה ב-24% מ-3.2 שקלים למניה ל-2.42 שקלים, ומורידים את ההמלצה מ"קנייה" ל"תשואת שוק". המניה נסחרת כיום במחיר של 2.39 שקלים - כך שמדובר באפסייד של 3 אגורות בלבד. המניב מאבדת כעת 2%.



בזן, שבשליטת החברה לישראל של משפחת עופר ומפעלים פטרוכימיים, עוסקת בזיקוק נפט. החברה מפיקה מוצרים לשימוש תעשייתי, לתחבורה, לצריכה פרטית, לחקלאות ולתשתיות המבוססים על מזוט או גז. באחרונה, חתמה החברה חוזה עם emg המצרית לתספוקת גז טבעי שאמור להחליף 340 אלף טונה מזוט. ההערכות היו בשעתו כי חיבור בתי הזיקוק לגז המצרי עשוי להגדיל את הרווח התזרימי של החברה (ebitda) ב-130 מיליון דולר. בעקבות הערכות אלו, מחיר היעד למניה הועלה בחדות ואיתו גם ההמלצה למניה.



אלא שמאז חתימת החוזה, השתנו הדברים במזרח תיכון. ההמונים עלו על הבריקדות בכיכר המרכזית של קהיר והחליפו את שלטון מובארק בממשלה חדשה. הזרמת הגז הטבעי לישראל נעצרה עקב פיצוץ שאירע בסמוך לצינור הגז לישראל ועיתוי חידוש ההזרמה לוט כרגע בערפל. בהמשך, גם ההמונים בלוב פתחו במרד נגד שלטונו של מועמאר קדאפי. לוב אחראית ל-3% מהיקף ייצור הנפט בעולם, כך שהאירועים הביאו לזינוק במחיר הנפט לשיא של שלוש שנים - של 107 דולר לחבית.







בעיני כלכלני פסגות, לשני האירועים השפעה מכרעת על ביצועיה של חברת הזיקוק הישראלית. הם מציינים כי "הפסקת הזרמת הגז ממצרים, דחיית האספקה למועד בלתי ידוע, דרישות גוברות ברחוב המצרי להפסקת האספקה או לעדכון מחירי המכירה, חקירות כנגד מקורבים ל-emg בחשד לשחיתויות ומינוי ראש ממשלה המתנגד לנורמליזציה עם ישראל - מקשים על הערכת העיתוי ותרומת המעבר לגז".



בנוסף הם מציינים כי חששות מפני התפשטות המהומות בעולם הערבי - כמו גם שיבושי אספקה בפועל - עלולים להוביל להמשך התחזקות מחירי הנפט. עלייה שכזו תפגע בחרה בשל עלייה במרווחי הזיקוק – כלומר בחלק ממנו גוזרת החברה את רווחיה – ותפגע בתזרים העתידי החזוי שלה.



כתוצאה מכך, פסגות מעדכנת את הערכת השווי של החברה קרוב ל-6 מיליארד שקל, וזאת תוך הנחה שהגעת הגז תתחדש רק ב-2012 תוך פגיעה בתרומה החזויה לרווח. עם זאת, בפסגות מסייגים ומציינים כי הגעת הגז בעת הקרובה ובתנאים המקוריים עשויה להוביל להעלאת מחיר היעד בכ-29 אגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully