וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על נקנסה ב-1.5 מיליון שקל - היו"ר התפטר

יורם גביזון

10.3.2011 / 13:34

יו"ר דירקטוריון אל על, איזי בורוביץ', הודיע על התפטרותו מתפקידו לאחר שרשות ני"ע מצאה פגמים מהותיים באישור מענק שניתן למנכ"ל החברה לשעבר, וקנסה את אל על במיליון וחצי ש'

איזי בורוביץ' הודיע היום על התפטרותו מתפקידו כדירקטור בחברת אל על (-2.52% , 127.5) על רקע פרסומו של דו"ח רשות ני"ע שמצא פגמים מהותיים בהליך אישור מענק למנכ"ל אל על לשעבר, חיים רומנו. בעקבות הממצאים, נקנסה אל על בסכום של 1.5 מיליון שקל. החברה מנהלת משא ומתן עם רומנו על מנת שישיב לה 1.5 מיליון דולר. בנוסף, מנהלת אל על מגעים עם בעלי תפקידים נוספים בחברה, שקיבלו מענק שאושר בהליך פגום.

סגל רשות ניירות ערך שערך את הביקורת בנוגע להליכי האישור הבקרה והדיווח של מנגנון המענק שנכלל בהסכם ההעסקה של רומנו קבע כי החברה אישרה בועדת הביקורת והדירקטוריון תשלום מענק לרומנו שיתבסס על הרווח הנקי של החברה אולם בפועל נחתם עם רומנו לאחר שהחל לכהן כמנכ"ל הסכם שכולל מענק שנגזר מהרווח התפעולי התזרימי של החברה (Ebitda), כלומר הרווח התפעולי בניכוי פחת והפחתות.

הרשות קובעת כי הפער בין המענק השנתי הכולל ששולם למנכ"ל בפועל בין השנים 2005 ל-2009 ושנגזר מהרווח Ebitda לבין סכום המענק לו היה משולם תוך גזירתו מהרווח הנקי של החברה באותן שנים, הגיע ל-4.7 מיליון דולר. סגל הרשות קובע כי השינוי המשמעותי בתנאי העסקתו של רומנו לא אושר כדין, לא קודם להעסקתו, לא בסמוך לאחריה ולמעשה לא ניתן עד היום.

סגל הרשות קובע כי על פני השנים היו הזדמנויות שבהן הורם למעשה דגל אדום והיתה בידי החברה האפשרות לרפא את הפגמים ותחת זאת בחרה החברה שלא לעשות כן והפרה בכך את חובותיה לפי חוק החברות וחוק ניירות ערך.

סגל הרשות קובע כי מהממצאים שבידו עולה כי נפלו פגמים בקשר עם המענק ששולם לרומנו: פגמים בהליכי אישור המענק בסמוך להתקשרות בהסכם העסקתו של המנכ"ל ב-2005, כולל הגילוי שניתן לכך בדווחי החברה. פגמים שנפלו במסגרת הדיונים של הגופים הרלבנטיים של החברה בנוגע לפריסת התשלומים למנכ"ל במארס 2006 והגילוי אודותם ופגמים בהליכי הבקרה והפיקוח בדיוני החברה ב-2008 והגילוי אודותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully