וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס על בז"ן: המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 2.75 שקל למניה

TheMarker Online

10.3.2011 / 14:44

גלזר: "השפעות מהעולם מכתיבות את הטון בחברה"



מבית זיקוק המוגבל ביכולת הצמיחה לקבוצת פטרוכימיה. "השינוי הזה אולי נשמע סימנטי אך אנו מאמינים כי הקבוצה תצליח לממש על פני השנים סינרגיות נוספות באמצעות פרוייקטים משולבים כפי שדווח בסוף הרבעון השלישי", כך אומרת היום ליאת גלזר מאקסלנס בסקירתה על בז"ן.



מרווח הזיקוק של החברה על פני השנים היה גבוה במעט ממרווח הזיקוק המיצג. הגדלת הניצולת וסיום שדרוג בית הזיקוק צפויים להביא לשיפור משמעותי ברווח החברה, סבורים באקסלנס.



בנושא הגז הטבעי, צינור הגז שמחבר את מפרץ חיפה והצפון למערכת הארצית להולכת הגז הטבעי נחנך לא מכבר וכעת כל הקלפים ערוכים לתחילת אספקת הגז הטבעי. "הבעיה כעת היא הגז! בשל חוסר הוודאות באשר להספקה עתידית של גז ממצריים והאפשרות כי הקבוצה תאלץ לרכוש גם גז מים תטיס במחירים גבוהים יותר הנחנו במודל התייעלות במרווח זיקוק של כחצי דולר בלבד בטווח הקצר וכדולר בטווח הבינוני לעומת הנחיות החברה לדולר-דולר וחצי", אומרת גלזר.



בקצה המזלג על השפעת לוב על משק התזקיקים בעולם והחברה: כ-85% מהנפט שלוב מייצאת מגיע לאירופה בעיקר לאיטליה אך גם לצרפת, גרמניה וספרד. סוגי הנפט שלוב מייצאת הינם קלים ומתוקים ולכן מתאפיינים ב שיעורי גופרית נמוכים ומספקים שיעור גבוה של בנזין וסולר. בכתוצאה מכך, קיים חשש כי יווצר מחסור בתזקיקים אלו אך בנתיים אין זה בא לידי ביטוי במחירי המוצרים באופן משמעותי.



נקודה זו מתמתנת כאשר לוקחים בחשבון כי היקף מאגרי נפט של לוב הינו גבוה אך בפועל היא מספקת רק כשני אחוזים מהצריכה הגלובלית. ובנוסף לכך, הודיעה סעודיה כי בכוונתה להגדיל את קצב ההפקה היומי שלה על מנת לענות על המחסור שנוצר.



"בטווח הקצר, בתי זיקוק רבים באירופה מושבתים בימים אלו כחלק מן הטיפולים התקופתיים ומרווח הזיקוק הנמוך אותו אנו רואים איננו דוחף אותם לחזור לייצור בניצולת גבוהה", אומרת גלזר. "אנו מעריכים כי מרווח הזיקוק צפוי להישאר נמוך יחסית גם ב-2011 כאשר לדעתנו מחירי הנפט המרקיעים לשחקים עשויים להביא להאטה בקצב צמיחת הביקושים לתזקיקי הנפט."



רבעון רביעי הפסד תפעולי אך רווח נקי לחברה: השבתת בית הזיקוק בכחצי מהרבעון הרביעי בשילוב עם מרווח זיקוק נמוך יחסית יביאו את בית הזיקוק להציג הפסד תפעולי של כ-18 מיליון דולר. לכך מתווספת ההשבתה של גדיב וכאו"ל אשר אף הן צפויות לרשום רווח נמוך.



באקסלנס מעריכים ששורת הרווח התפעולי תציג הפסד של 11 מיליון דולר. מנגד, הטבות מס כתוצאה מרישום ההפסד ברבעון וההפסדים בשנת 2008 יביאו לצמצום ההפסד הנקי. לכל זאת צפוייה להתווסף הטבת מס נוספת של כ-40 מיליון דולר כתוצאה מהפחתת המיסים הנדחים במאזן כתוצאה מחוק לעידוד השקעות אשר מפחית את שיעור המס החברות העתידי של החברה. כתוצאה מכך תרשום החברה רווח נקי חיובי.



"בשורה התחתונה, השפעות העולם החיצוניות על תוצאות החברה הינן חזקות יותר מכל פעולה שתבצע החברה אך זהו חלק מאופי הענף", אומרת גלזר. "בתוך כך פועלת החברה לשפר את מעמדה היחסי ביחס למתחרותיה בעולם, לשפר את הרווחיות שלה ולמתן את התנודתיות בתוצאותיה."



"יחד עם זאת, הלחץ שגורמים אלו יוצר על התזרים שלה וכתוצאה מכך על שווי החברה מביאים אותנו להתחיל סיקור של החברה בהמלצת 'תשואת שוק' עם מחיר יעד של 2.75 שקל למניה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully