וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-RBC צופים: עד סוף 2012 יירד שער הדולר ל-3.2 שקלים

רם עוזרי

10.3.2011 / 14:57

בבנק מעריכים כי נתוני הצמיחה והאינפלציה האחרונים יאלצו את בנק ישראל להשלים עם התחזקות השקל



נתוני המקרו האחרונים של ישראל יאלצו את בנק ישראל לשנות את מדיניותו - כך מעריכים כלכלני המקרו של בנק rbc, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן. "נתוני צמיחה מדהימים ונתוני אינפלציה גואים מצביעים על נורמליזציה מוגברת של המדיניות המוניטרית", כותבים בבנק, וצופים בעקבות זאת העלאת ריבית של 1.25% עד סוף השנה.



מלבד העלאת הריבית, מעריכים ב-rbc כי נתוני המקרו האחרונים יאלצו את נגיד בנק ישראל להשלים עם התחזקות של שער השקל בחודשים הקרובים. "הנתונים האחרונים מחזקים את הערכותינו שמדיניות מרוסנת יותר, הכוללת ייסוף של השקל, נדרשת לישראל". בבנק צופים כי שער הדולר ירד ל-3.55 שקלים לדולר ברבעון השני ול-3.5 שקלים לדולר ברבעון השלישי של 2011. עד סוף שנת 2012 צופים בבנק כי הדולר ייפחת ב-10% נוספים לשער של 3.2 שקלים.



להערכת כלכלני rbc, למרות השינוי במדיניות בנק ישראל, האינפלציה תחרוג מתחום היעד ותעמוד בחודשים הקרובים על 4%. בדומה להערכות בנק ישראל, מציינים ב-rbc כי האינפלציה תחזור לתחום היעד עד סוף השנה ותעמוד על 3%.



בבנק מציינים בסקירתם גם את הנתונים הפיסקליים החיוביים של המשק הישראלי. צמצום הגירעון התקציבי מ-5.1% בשנת 2009 ל-3.7% ב-2010, כאשר היעד נקבע על 5.5%, משקפת לטעמם את נתוני הצמיחה הגבוהים מהצפוי ולא קיצוץ תקציבי יזום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully