וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית כלל חיתום: "הנפקת קרן תמיר פישמן היא על רקע העידוד הממשלתי בתחום הון סיכון"

יעל פטר

10.3.2011 / 17:29

"חברות חדשות בתחום האנרגיה והתשתיות יעוררו עניין בקרוב"



"הנפקות האג"חים צפויות להימשך בתקופה הקרובה", כך אומרת טל רובינשטיין, מנכ"לית כלל חיתום, במבט קדימה על שוק החיתום וההנפקות. רובינשטיין מסבירה כי "כרגע ישנה קצת עצירה בגלל הנחייה של הרשות, לפיה היא לא מאשרת להוציא הנפקות לפני פירסומי הדו"חות השנתיים של החברות, אולם סביבת הריבית הנמוכה כעת בשוק תומכת בהנפקות וגיוסים". לדבריה, "הנפקות מניות להערכתי נראה יותר לקראת מאי, שם יצטברו עיקר הגיוסים".



אחת ההנפקות הקרובות של כלל חיתום היא הנפקת קרן טכנולוגיה של תמיר פישמן בעידוד ממשלתי. במהלך ההנפקה תנסה הקרן לגייס 400 מיליון שקל במניות. העידוד הממשלתי מגיע ממשרד האוצר שיזם תכנית לעידוד הון סיכון. התוכנית מספקת רשת ביטחון למשקיעים מוסדיים שישקיעו בקרנות שיפעלו תחת התוכנית הזו. "תמיר פישמן הרימו את הכפפה, ויוצאים בהנפקה למוסדיים. הם מנפיקים קרן שתשקיע בחברות טכנולוגיות בשלב לייט-סטייג' - חברות אשר כבר נמצאות בשלב מתקדם ומוכרות מוצרים", מסבירה רובינשטיין.



"גם בתחום הגז והנפט צפויות להכנס חברות חדשות שיצאו לגיוסים, וכל זאת על רקע ההעברות והחלוקות מחדש של ההיתרים והרשיונות, והכל בכפוף להנחיות הרגולטוריות". לדבריה, "ישנם גופים חדשים אשר קיבלו אישור להחזיק ברשיונות וכעת הם נמצאים בתהליכים".



"תחום נוסף שיכול לעורר ענין הוא תחום התשתיות, שגם בו אני מעריכה כי נראה עסקות", אומרת רובינשטיין. רובינשטיין מסבירה זאת על רקע הידע והניסיון שצברו המוסדיים לאחרונה, בעקבות פרויקטים של תשתיות העומדים על הפרק. כדוגמאות מביאה רובינשטיין את הגיוסים של דרך ארץ, מנהרות הכרמל, הכבישים, דוראד ופרויקטים כמו עיר הבה"דים. לדבריה, "פרויקטים המשלבים השקעות ציבוריות ופרטיות עשויים לעורר עניין. חלק מפרויקטים אלו גמרו את ההקמה, והולכים כעת לקראת הפעלה. אז הגיוני כעת לפנות ולגייס מהמוסדיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully