וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות המפרץ נחלצות לעזרת בחריין ועומאן: יקימו קרן סיוע בסך 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

10.3.2011 / 17:41

הקרן נועדה לסייע לשליטי בחריין ועומאן להרגיע את מפגיני האופוזיציה ולהביא לקץ המהומות



מדינות המפרץ יקימו קרן בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר כדי לסייע לשליטי בחריין ועומאן להרגיע את המהומות המתלהטות במדינותיהם - כך הודיע היום שר החוץ של כווית, מוחמד אל-סבאח, שלא פירסם פרטים נוספים על המהלך.



אל-סבאח הודיע היום כי מנהיגי מועצת המפרץ לשיתוף פעולה (gcc) - הכוללת את קטאר,
בחריין, כווית, עומאן, ערב הסעודית ואיחוד נסיכיות המפרץ - החליטו להעביר יותר מ-10 מיליארד דולר במסגרת קרן סיוע לממשלות עומאן ובחריין, בהן מפגינים קראו בשבועות האחרונים לבחירות דמוקרטיות, לדיור בר השגה ומחו נגד האבטלה הגבוהה.



המהומות במזרח התיכון בשבועות האחרונים הובילו לירידה של 6.6% בשוקי המניות של מדינות המפרץ מאז תחילת השנה, לאחר שכ-10 בני אדם נהרגו בעימותים בין כוחות הביטחון בין מפגינים בעומאן ובחריין.



בחריין ועומאן הכריזו בשבועות האחרונים על צעדים להרגעת ההפגנות. בחריין הודיעה אתמול על תוכניות להשקיע 6.6 מיליארד דולר בדיור בר השגה כדי לפתור את המחסור בבתים במדינה, בעוד שיורש העצר סלמאן בן חמד אל-חליפה הזמין את האופוזיציה השיעית לקיים דיאלוג לאומי. הסולטן של עומאן, המתמודד עם לחצים מצד המפגינים למנות ראש ממשלה ולהרחיב את סמכויות הפרלמנט, הודיע כי יעסיק 50 אלף בני אדם ויעניק קצבה של 150 ריאל (390 דולר) בחודש לדורשי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully