וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרחבות חדה מהצפוי בגירעון הסחר של ארה"ב; בסין נרשם הגירעון החד זה 7 שנים

סוכנויות הידיעות

10.3.2011 / 18:17

היבוא לארה"ב קפץ בינואר בשיעור החד זה 8 שנים והרחיב את גירעון הסחר ב-15%



נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב ובסין הצביעו על האטה ביצוא של שתי הכלכלות הגדולות בעולם. גירעון הסחר של ארה"ב התרחב בשיעור חד מהצפוי, ובסין נרשם במפתיע גירעון הסחר הגדול ביותר זה שבע שנים.



הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בינואר ב-15% לרמה של 46.3 מיליארד דולר - רמתו הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים - לעומת 40.3 מיליארד דולר בדצמבר, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון נמוך יותר של 41.5 מיליארד דולר לעומת גירעון של 40.6 מיליארד דולר שעליו דווח במקור בדצמבר. היבוא לארה"ב קפץ בינואר ב-5.2% - הזינוק החד ביותר מאז חודש מארס 1993, בשעה שהיצוא צמח ב-2.7%.



עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב היום: מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל בשבוע שעבר ב-26 אלף ל-397 אלף, כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו 376 אלף תביעות ראשונות.



מוקדם יותר היום פורסמו בסין נתונים שהצביעו על גירעון סחר מפתיע של 7.3 מיליארד דולר בפברואר - הגירעון הגדול ביותר זה שבע שנים - לאחר עודף של 6.5 מיליארד דולר במאזן הסחר בינואר. כלכלנים צפו עודף של 4.9 מיליארד דולר במאזן הסחר בחודש שעבר. היצוא מסין גדל בפברואר ב-2.4% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, והיבוא קפץ ב-19.4%.



באירופה, הורידה היום חברת דירוג האשראי מודי'ס את דירוג האשראי של ספרד ברמה אחת והזהירה מפני הורדות דירוג נוספות, בטענה כי תוכניותיה של הממשלה להבריא את המגזר הבנקאי תעלה יותר מהצפוי ותוסיף לחובותיה הכבדים של המדינה.



מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ספרד מ-aa1 ל-aa2 ופירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה - מהלך שפירושו צפי להורדות דירוג נוספות. "העלות הסופית של הארגון מחדש במגזר הבנקאי בספרד תעלה על ההערכות הנוכחיות של הממשלה, העומדות על 20 מיליארד יורו", הזהירה מודי'ס. בחברת האשראי צופים כי עלות ההבראה של הבנקים בספרד תעמוד על 50-40 מיליארד יורו ותפגע במצבה הפיננסי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully