וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם בית אורן נעקץ? שילם לרונן בר שירה 200 אלף שקל דמי תיווך בתמורה לאיסוף תרומות

עמירם כהן

10.3.2011 / 20:46

התחייב להתרים 13 מיליון שקל לשיקום נזקי הקיבוץ; המנהל העסקי של הקיבוץ התפטר בעקבות הפרשה



האם גם קיבוץ בית אורן נעקץ על ידי רונן בר שירה? בר שירה נעצר לאחרונה בחשד כי בגיבוי ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית יואל מרשק, אסף תרומות בסכומים גדולים לפעולות המטה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט - תרומות שלא הגיעו מעולם למטרתן.



מקומון הקיבוצים "הזמן הירוק" מדווח כי לאחר השריפה בכרמל בסוף נובמבר 2010 שכילתה עשרות מבני מגורים ורכוש רב בקיבוץ בית אורן, פנה אדם שהציג עצמו כרונן בר שירה להנהלת הקיבוץ וסיפר להם כי גייס 13 מיליון שקל מתורמים בחו"ל, אותם יעביר לקיבוץ בתמורה לעמלת תיווך בסך 200 אלף שקל.



הנהלת הקיבוץ שוכנעה לקבל את ההצעה ושילמה לבר שירה דמי 200 אלף שקל בשתי המחאות בנות 100 אלף שקל כל אחת. בר שירה העמיד למולן שתי המחאות ביטחון בסכום זהה למקרה שלא יעמוד בתנאי העסקה. מאז חתימת העסקה חלפו שבועות רבים וכספי התרומות לא הועברו לחשבונות הקיבוץ. מועד פירעון המחאות הביטחון הוא 20 בחודש זה (מארס), ורק אז ניתן יהיה לדעת בוודאות האם גם קיבוץ בית אורן נעקץ, כפי שנעקץ המטה למען שחרור גלעד שליט וראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, שהמליץ על בר שירה בפני אביו של החייל החטוף.



אם יסתבר כי אין כיסוי להמחאות הביטחון, ניתן יהיה לפתוח בהליכים כנגד בר שירה לעיקול נכסים. אלא שבקיבוץ בית אורן קיים חשש כבד, הנשען על מקרים דומים, כי לא יימצאו נכסים הרשומים של שמו של בר שירה. בהנהלת קיבוץ בית אורן עדיין מקווים כי להמחאות הביטחון יש כיסוי, אף שרבים בקיבוץ מפקפקים בכך לאור הפרסומים האחרונים על בר שירה.



"הזמן הירוק" מדווח כי בעקבות הפרשה התפטר מתפקידו המנהל העסקי של הקיבוץ.



ממשרד עוה"ד אהרון רוזה ואורן בועז המייצגים את בר שירה נמסר כי הוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו ובכללן גם את פרשת קיבוץ בית אורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully