וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של אלקטרה צריכה עלה ב-19% ברבעון ל-11.9 מיליון שקל

יעל פטר

10.3.2011 / 22:01

ההכנסות ירדו ב-9% ברבעון ל-548.4 מיליון שקל בשל ירידה במגזר התקשורת והמחשבים



חברת פירסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה, לפיהם הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי ירדו ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-548.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון עלה ב-19% והסתכם ב-11.6 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-13.1 לעומת הפסד נקי של 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הכנסותיה השנתיות של אלקטרה ירדו ב-5% בהשוואה לשנה שעברה והסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל. הרווח התפעולי השנתי ירד ב-4% ל-126 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי השנתי של אלקטרה צריכה ירד ב-15% והסתכם ב-93 מיליון שקל.







הירידה בהכנסות נבעה מקיטון במגזר התקשורת והמחשבים של החברה והרווח הנקי הושפע בעיקר מהכנסות המימון שירדו. בשנה הקודמת הושפע הרווח הנקי מהכנסות מימון בסכום של כ-50 מיליון שקל שנבעו מעליית ערך של איגרות החוב של החברה האם והאחות שהוחזקו על ידי החברה. ואילו ב-2010 הכנסות המימון הסתכמו ב-18 מיליון שקל בלבד.



יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אומר כי "התוצאות הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של 2010 ושנת 2010 כולה מעידות על יכולתה של החברה לשמור על רווחיות תוך התאמת רמת ההוצאות שלה לשינויים בהיקפי הפעילות. בשנת 2010 הושפעה החברה מהירידה במכירות במגזר התקשורת והמחשבים, כתוצאה מירידה בהיקף המכירות של כל הקטגוריה בכלל ומכניסת איי-פון לשוק בפרט".



במבט קדימה אומר ודמני, "בשנת 2011 אנו שמים את הדגש על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים שלנו, ביניהם התחלת השיווק של מותג ווירלפול, שהינו המותג של החברה הגדולה בעולם בתחום המוצרים ה"לבנים", כניסה לתחום מערכות המיזוג המתקדמות של דייקין, הקמת רשת החנויות למחשבים וציוד היקפי תחת השם "אלקטרה מחשבים" וכניסה לתחום ברי המים המטוהרים בו שולטת חברה אחת. אנו מאמינים, כי פעילויות אלה, יחד עם הצמיחה במגזרי הפעילות הקיימים שלנו, יביאו את אלקטרה מוצרי צריכה לפסי צמיחה והתרחבות. תמורת ההנפקה שהשלמנו לאחרונה תשמש אותנו להמשך פיתוחה העסקי של הקבוצה בשנים הקרובות".



אלקטרה מוצרי צריכה היא חברה מקבוצת אלקו החזקות הפועלת ב-3 תחומים: התחום הראשון הוא יבוא שיווק ומכירת מוצרי צריכה חשמליים של המותגים אלקטרה, אלקו, פיליפס, מילה, ווירלפול, סאוטר וליבהר. תחום פעילותה השני של החברה הוא רשתות שיווק קמעונאיות באמצעות הפעלת רשתות "שקם אלקטריק", "מחסני חשמל" ו"סנסור". והתחום השלישי עוסק בתקשורת ומחשבים, טלפונים סלולריים תוצרת סוני-אריקסון ומחשבים מתוצרת לנובו, אייסר, ודל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully