וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית רה"מ להוזלת דירות נתקלת ב"קשיים משפטיים משמעותיים"

מאת רנית נחום-הלוי ואריק מירובסקי

11.3.2011 / 7:44

בלעדי ה"סופרטנקר לביורוקרטיה" של נתניהו עשוי להישאר על הקרקע ? היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה קובעת כי התוכנית להקמת ועדות מיוחדות להאצת התכנון היא בעייתית - ולא תוכל להיחקק במהירות ? המשרד להגנת הסביבה מתנגד לתוכנית, וגם במשרד המשפטים מתכוונים להכניס



>> תוכניתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים ועדות מיוחדות לזירוז הליכי תכנון של דירות, מעוררת "קשיים משפטיים משמעותיים" - כך קובעת היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, בחוות דעת שכתבה.

נתניהו הציג את התוכנית השבוע, והיה בכוונתו להעלותה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. בחוות דעת על מסמך הצעת ההחלטה שהגיש נתניהו למשרדי הממשלה כתבה ברנע-פרגו כי הסעיף בתוכנית הקשור ביצירת הוראת שעה שתאפשר קידום מהיר של תוכניות בנייה מעורר "קשיים משפטיים משמעותיים שאין אפשרות ליתן עליהם את הדעת בסד הזמנים הקצר שהתחייב להפצת הצעת ההחלטה".



הוועדות החדשות, המכונות וד"לים (ועדות לדיור לאומי), אמורות לפי יוזמת נתניהו להיות חלק מהוועדות המחוזיות, ויקבלו סמכויות מרחיקות לכת לקידום מואץ של תוכניות בנייה, ובהן אפשרות להפר את רוב תוכניות המתאר המקומיות, המחוזיות והארציות הקיימות. נתניהו כינה את הוועדות הללו "סופרטנקר לביורוקרטיה", על שם המטוס הגדול לכיבוי שריפות שפעל בשריפה בכרמל.



ברנע-פרגו מזהירה, כי הרצון של נתניהו להביא את התוכנית לאישור מהיר לא יוכל להתממש, עקב הקשיים המשפטיים שהתוכנית מעוררת. "ההיבטים המשפטיים של העקרונות שהוצעו יחייבו בחינה יסודית ומעמיקה שתיערך בעת גיבוש תזכיר החוק המוצע", כתבה בחוות דעתה.



בנוסף, משרד המשפטים הודיע כי בכוונתו להכניס שינויים בחוק המוצע, ואולם המשרד לא פירט מהם השינויים שיכניס.



התוכנית יוצרת סיכונים סביבתיים



בנוסף, הגיש אתמול המשרד לאיכות הסיבה התנגדות מפורטת לתוכנית. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן טוען שהתוכנית יוצרת עקיפת תוכניות מאושרות, מבטלת בדיקות סביבתיות ויוצרת סיכונים סביבתיים, כורכה בלוחות זמנים בלתי סבירים, משתיקה נציגים במוסד התכנון, מחלישה את הדרג המקצועי במערך התכנון ופוגעת בסביבה החופית. "ההצעה הנידונה היא בעייתית ביותר לתכנון", נכתב ממשרד להגנת הסביבה, "ועלולה לספק קרקעות זכויות בניה שאינן נדרשות". גם התאחדות הקבלנים מתכוונת להגיש התנגדות להצעת הממשלה בטענה כי זו מקדמת תכנון מהיר רק קרקעות מדינה ולא קרקעות שבבעלות פרטית.



גופים נוספים הגישו התנגדויות לתוכנית. ארגון אדם טבע ודין והתנועה לאיכות השלטון העבירו אתמול מכתב למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לעצור את מהלכי הממשלה להקים ועדות מיוחדות שיאיצו את התכנון על קרקעות המדינה.



מהחברה להגנת הטבע נמסר: "זה מה שקורה כשעושים מהלכים בחיפזון ומנסים להעביר תוכניות מורכבות במהירות ובכל מחיר, מבלי לבדוק את הדברים לעומק ובצורה יסודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully