וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא מזרים לעצמו 140 מיליון יורו בעסקת בעלי עניין

מאת מיכאל רוכוורגר

11.3.2011 / 7:44

חמוש בחוות דעת מבנק השקעות מוכר שגיא לפלייטק שבשליטתו נכסים ופעילויות בתחום ההימורים המקוונים



>> המיליארדר טדי שגיא ממשיך למלא את חשבון הבנק שלו במאות מיליוני דולרים באמצעות עסקות בעלי עניין. לאחר שהיה מעורב בסוף 2008 בעסקת הענק בין חברת ויליאם היל לפלייטק שבשליטת שגיא (40.4%), שבה נמכרו נכסים והוקצו מניות לפלייטק תוך שהוא גורף כ-220 מיליון דולר - אתמול דיווחה פלייטק כי מימשה את האופציה שהוענקה לה בידי שגיא לפני כ-5 שנים כשהונפקה בלונדון.



פלייטק רכשה מחברת וורלדווייד אונליין אנטרפרייזס (worldwide online enterprises) שבבעלות שגיא את כל הנכסים תמורת סכום מינימלי של 140 מיליון יורו (כ-200 מיליון דולר).

לצורך הרכישה הקימה פלייטק חברה בת ptts (pt turnkey services limited), שתרכוש משגיא סט של חברות המחזיקות בנכסים המספקים שירותים משלימים - כמו שיווק, תפעול, שירותי גבייה, ייעוץ ושירות לקוחות - למפעילים מקוונים המספקים תמיכה לבעלי רישיונות של פלייטק. פלייטק, המנוהלת בידי מור וייזר, נחשבת לאחת מחברות הגדולות והחזקות בעולם ההימורים. החברה מתמחה בעיקר בפיתוח פלטפורמות מבוססות תוכנה בעבור אתרי הימורים מקוונים ונסחרת בבורסת aim בלונדון לפי שווי שוק של כ-860 מיליון ליש"ט. לטענת פלייטק, הרכישה של הנכסים של שגיא נבעה מהביקוש ההולך וגובר למתן פתרונות קצה (turnkey), שיחזקו את מעמדה התחרותי בעולם ההימורים המקוונים. תחום זה עובר בימים אלה שינויים רגולטוריים, שבעקבותיהם נכנסים שחקנים לענף השואפים להעניק פתרונות מלאים.



העסקה צפויה להיות מושלמת עד סוף יוני 2011. מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, קיבלה פלייטק חוות דעת הוגנות מבנק ההשקעות collins stewart europe limited ומהדירקטוריון של החברה, שאישר את העסקה בטענה כי השוויים שלפיהם היא נעשית לא תיפגע בפלייטק.



"כמו שהיה בעסקת ויליאם היל, שבתוך פחות משנתיים וחצי פלייטק כבר החזירה באמצעות הדיווידנדים והביצועים המשופרים את כל ההשקעה, תוך שהיא רושמת עליה רווח, - כך גם העסקה הנוכחית נעשית במחירים לא גבוהים. כתוצאה מהסינרגיה שתיווצר פלייטק, תרוויח החברה הרבה יותר", ציינו מקורבים לפלייטק.



במסגרת ההסכמות בין הצדדים תשלם פלייטק לשגיא את התמורה הראשונית של 140 מיליון יורו באמצעות תשלומים חצי-שנתיים לא נושאי ריבית במשך 30 חודשים מאז השלמת העסקה. סכום נוסף, עד תקרה של 140 מיליון יורו, ישולם בידי פלייטק לשגיא והוא ייקבע בהתאם לביצועים של החברות הנרכשות במהלך 3 שנים מאז הרכישה ולאחר סיום תהליכי האינטגרציה. סכום זה ייגזר ב-2014 על סמך מכפיל 7 על רווח תפעולי תזרימי מתואם (adjusted ebitda). הוא ישולם בארבעה תשלומים במשך 18 חודשים מאז היום הקובע ב-2014. כך שבסך הכל עשוי שגיא לקבל בגין העסקה 280 מיליון יורו.



בפלייטק צופים כי הנכסים הנרכשים יתרמו לתוצאותיה הכספיות כבר ב-2011, כשההערכה היא שב-2012 הם יתרמו לגידול של כ-13% ברווח. הנכסים והפעילויות הנרכשות ייצרו ב-2010 הכנסות של 90.2 מיליון יורו ו-ebitda של 18.9 מיליון יורו. בעקבות הרכישה תקלוט פלייטק כ-850 עובדים הפרוסים כיום בעיקר בבולגריה, הפיליפינים וקפריסין. "ההזדמנויות הגדלות בעבור פלייטק לספק את שירותיה המלאים בשווקים שיהיו תחת רגולציה הגדילו בצורה משמעותית את הרציונל של ביצוע עסקות מסוג זה", ציין וייזר.



בתוך כך, פירסמה פלייטק אתמול את תוצאותיה ל-2010, ומהן עולה כי ההכנסות ב-2010 עלו ב-26% לעומת 2009 ל-173.1 מיליון יורו. הרווח התפעולי התזרימי המתואם עלה בכ-10% ב-2010 לעומת 2009 ל-103.1 מיליון יורו. הרווח הנקי הסתכם ב-93.2 מיליון יורו, לעומת 89.4 מיליון יורו ב-2009.



פלייטק הודיעה כי עדיין לא קיבלה אישור לעבור להיסחר בבורסה הראשית בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully