וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקונים לא ירצו את הקרקעות המזוהמות"

שלומית צור

11.3.2011 / 7:44

בעל הבית



>> באחרונה הודיע משרד הפנים כי ועדות התכנון ישובו לדון בהפקדת תוכנית המגורים המתוכננת במתחם תע"ש רמת השרון, העתידה לכלול 23 אלף יחידות דיור. התוכנית היתה תקועה במשך שנים בשל עתירות של גופים סביבתיים, שטענו כי יש לטהר את הקרקע תחילה, אך בית המשפט העליון דחה את העתירות.

"על קרקע תע"ש קיים זיהום קרקע נרחב ויהיה קשה לשווק קרקעות כאלה בלי לטפל בזיהום", אומר השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, "מי שירכוש דירה באזור הזה ישלם לא מעט כסף, וירצה לדעת מה מצב הזיהום בקרקע. יש צדק בטענות העותרים שהמדינה אחראית לזיהום השטח, ועל כן לא יכולה להתחמק מאחריות לבצע סקר קרקע ולקבוע כיצד בדיוק תטוהר. לצערי, משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל לא ראו את זה כך, ודוחפים לכיוון של שיווק הקרקע. לא ברור לי איך אפשר לשווק קרקע כזאת. אנשים לא ירצו לקנות דירות עליה".



מה דעתך על תוכנית האצת הבנייה של נתניהו?



"אני אתנגד לה בישיבת הממשלה ביום ראשון. ראש הממשלה באמת מודאג מעליית מחירי הדיור, ובצדק. אבל אני סבור שהתוכנית שלו לא תשיג את התוצאה שהוא מכוון אליה. אני סבור שהעיכוב במימוש תוכניות בנייה לא נעוץ בהליכי תכנון. עובדה שיש קרקעות עם תוכניות מאושרות למאות אלפי יחידות דיור, שאינן ממומשות.



"הבעיה היא בעיכובים שנגרמים כתוצאה מוויכוחים ביו משרדי הממשלה. כשמדברים על שכונה חדשה וצריך לבנות מחלף או קיר אקוסטי, משרדי הממשלה רבים ביניהם מי צריך לממן את זה. אני סבור שהפתרון הראוי הוא להכפיל את כוח האדם בוועדות התכנון הקיימות.



"לא ייתכן שיוקמו ועדות חדשות לדיור לאומי (וד"ל) במסגרת הרפורמה, שיגברו על החלטות הוועדות לשמירה על חופים ועל שטחים פתוחים. אנחנו נילחם על נציגות סביבתית בהרכב הוועדות".



מה לדעתך פתרון ראוי יותר מהוד"ל?



"לפני שמקימים וד"ל, ראוי שהאוצר ידאג לתקצב ולחזק את הוועדות הקיימות בכוח אדם מקצועי. יש להקים מנגנון שיקבע מי יממן מטלות ציבוריות, ולהטיל מיסוי כבד יותר על משקיעים - לא כאלה שרוכשים דירה שנייה, אלא דירה שלישית, רביעית וחמישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully