וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר ימים: רמות המחירים הגיעו לשיא

רז סמולסקי

11.3.2011 / 7:44

במכרזים של מינהל מקרקעי ישראל בשכונת עיר ימים בנתניה הושג מחיר ממוצע של 662 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור - כך עולה מניתוח שערך מיזם NADLANCHECK. המחיר מהווה עלייה של 5% בלבד לעומת מכרזים שנערכו בדצמבר 2009



על המכרז: במכרז של מינהל מקרקעי ישראל בשכונת עיר ימים בנתניה, שתוצאותיו פורסמו השבוע, נמכרו עשרה מתחמים בשטח כולל של 93 דונם לבנייה של 1,142 דירות בכ-760 מיליון שקל. מחירי הזכייה מגלמים שווי ממוצע של 662 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור, כולל הוצאות פיתוח. היזמים שילמו מחיר הגבוה ב-5% בלבד מהמחיר ששולם במכרז קודם באותה שכונה, שנערך בדצמבר 2009. הגידול במחיר תואם לעלייה במחירי הדיור בשכונה, בשיעור של כ-4%, שחלה ב-2010. בסך הכל, היציבות מצביעה על כך שרמות המחירים בשכונה קרובות לשיא.



החברות הזוכות: שלוש חברות זכו בעשרת המתחמים שהוצעו במכרז. החברה שזכתה במירב יחידות הדיור היא יהלומית פרץ, ששילמה 402 מיליון שקל תמורת קרקע ל-654 יחידות דיור. י.ח דמרי זכתה בקרקע ל-432 דירות תמורת 310 מיליון שקל, וחברת א. גינאדי זכתה במתחם אחד עליו ניתן לבנות 65 דירות ב-47 מיליון שקל (המחירים כוללים פיתוח).

שלושה מגרשים היו יקרים ביחס לאחרים. שניים מהם, שמספרם 1008 ו-1016, נרכשו על ידי י.ח. דמרי, ששילמה עבורם 765.7 אלף שקל ו-716.7 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור, בהתאמה. במגרש השלישי, שמספרו 19, זכתה א. גינאדי, תמורת 725 אלף שקל לקרקע לדירה.



הסביבה: שכונת עיר ימים ממוקמת בדרום מערב נתניה, סמוך לחוף הים ולכביש מספר 2. צדה המערבי של העיר זוכה בשנים האחרונות לתנופת בנייה, עם בנייתן של שכונות חדשות - עיר ימים, נת600/ ושכונת אגמים - שבהן אלפי יחידות דיור.



השכונה: בניית השכונה החלה לפני כשלוש שנים, וכיום אוכלסו בה כבר שישה פרויקטים, ואחרים נמצאים בשלבי בנייה שונים. בשכונה ישנם מגדלים בגובה של 12-35 קומות, בסטנדרט בנייה גבוה. בסיום הבנייה תכלול השכונה כ-4,640 דירות וכ-3,150 חדרי מלון. כמו כן, נבנה בה בימים אלה קניון עיר ימים.



אוכלוסייה: אוכלוסיית השכונה משתייכת לחתך חברתי-כלכלי גבוה. חלק גדול מרוכשי הדירות בשכונה הינם משפרי דיור מערים סמוכות כמו כפר סבא, רעננה, רמת השרון והרצליה.



זכויות בנייה: הבניינים במגרשים צפויים להיות בגובה 15-18 קומות. חלק מהפרויקטים בשכונה קיבלו הקלות לתוספת של עד 5 קומות, אך ללא הגדלת מספר הדירות והצפיפות במגרש, כך שנוצר מגוון גדול של דירות מיוחדות כמו דירות דופלקס, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים. יש להניח שחלק מהיזמים שזכו במכרז הנוכחי יבקשו את אותה הקלה.



מחירים בשכונה: קיימת שונות במחירי הדירות בפרויקטים השונים, שנובעת מקרבת הפרויקט לים, מהקומה בה ממוקמת הדירה ומזמן המכירה (בעסקות מכירה מוקדמת המחירים זולים יותר). מחיר של דירת 5 חדרים בשכונה נע בין 1.765 מיליון שקל ל-2.15 מיליון שקל.



ציפיות היזמים: שכונת עיר ימים נחשבת לשכונה היוקרתית של נתניה, וציפיות יזמים בהתאם גבוהות: דירות 4 חדרים צפויות להימכר במחיר ממוצע של 1.85 מיליון שקל, דירות 5 חדרים במחיר ממוצע של 2.1 מיליון שקל, דירות מיני-פנטהאוז במחיר ממוצע של 4.1 מיליון שקל, ודירות פנטהאוז במחיר ממוצע של 5.4 מיליון שקל.



-



הכתבה נערכה בסיוע nadlancheck המספק ניתוח למכרזי ממ"י טרום הגשתם, ושייך למשרדים פז כלכלה והנדסה, מילוסלבסקי אדריכלים וחברת היעוץ vcell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully