וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד לשעבר במקינזי העיד: קיבלתי מראג' רג'רטנאם 1.75 מיליון דולר תמורת מידע חשאי

סוכנויות הידיעות

11.3.2011 / 13:19

אניל קומאר ממקינזי סיפר בעדותו כי רג'רטנאם קיבל ממנו מידע לגבי מגעים של AMD לשיתוף פעולה עם HP ודל



עובד לשעבר בחברת הייעוץ מקינזי אמר אתמול כי ראג' רג'רטנאם, מייסד חברת קרנות הגידור גלאון גרופ המואשם באחת מהונאות המסחר לפי מידע פנים הגדולות מעולם, שילם לו 1.75 מיליון דולר בתמורה להדלפת סודות בנוגע ללקוחות גדולים של החברה.



במשפטו של רג'רטנאם העיד אניל קומאר כי רג'רטנאם אמר לו: "אתה עובד קשה מאוד. לא משלמים לך. אנשים מרוויחים הון... אז פשוט תמשיך להתעדכן כל הזמן ושתף אותי במידע".



עדותו של קומאר נעלה יום נוסף במשפטו של רג'רטנאם, שבו שמעו המושבעים לראשונה את קולו בהקלטות הבולשת הפדרלית (fbi), אשר ביצעה האזנות סתר במהלך החקירה. בהקלטות, נשמע רג'רטנאם מתבדח עם עמיתיו ומדבר רבות על נתונים ומידע בנוגע לחברות.



קומאר הוא אחד מ-19 אנשים שהודו באשמת קשירת קשר או הונאה בפרשת גלאון. הוא הודה בכך שקיבל 1.75 מיליון דולר מרג'רטנאם ואמר כי נתן לו בתמורה מידע בנוגע לעסקות שלגביהן ייעצה מקינזי ללקוחות כמו יצרנית השבבים amd. "סיפרתי לו על מגעים מתקדמים של החברה עם דל ו-hp", העיד קומאר, אשר עדותו תימשך ביום שני. amd הודיעה על שיתוף פעולה עם hp בפברואר 2004, בשווי של 400 מיליון דולר.



ביום רביעי נפתח משפטו של רג'רטנאם. התביעה טענה כי "תאוות בצע" היא שהובילה את רג'רטנאם לייצור רשת של מידע פנים ולגרוף רווחים לא חוקיים בסך מיליוני דולרים. "רג'רטנאם רימה וניצל רשת מושחתת של מודיעים כדי להשיג גישה למידע תאגידי חסוי", אמר התובע ג'ונתן סטיטר.



עורך דינו של רג'רטנאם, ג'ון דאוד, טען לעומת זאת כי מרשו היה יזם מבריק שפעל במסגרת החוק וכי לגלאון "היה את מחלקת המחקר הטובה בענף". "כל המידע שנאסף על ידי ראג' היה זמין לכל מי שעבד קשה", אמר דאוד, שהוסיף כי "שיחות עם בכירים בחברות היו העבודה של ראג'. הוא לא רימה".



אם יורשע רג'רטנאם, המואשם ב-14 סעיפים של הונאת ניירות ערך וקשירת קשר לביצוע הונאה, הוא צפוי לעמוד בפני עונש מאסר של עד 20 שנה. רג'רטנאם, שהשתחרר ממעצר באמצעות ערבות של 100 מילין דולר, כפר באשמתו בבית המשפט.



רג'רטנאם, שנעצר באוקטובר 2009, מואשם כי גרף רווחים לא חוקיים של 45 מיליון דולר כתוצאה מסחר לפי מידע פנים, אותו השיג באמצעים לא חוקיים כמו תשלומי שוחד, במניותיהן של 50 חברות לפחות בין 2003 למארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully