וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רעש האדמה ביפן: הנפט יורד ב-3% ונסחר מתחת ל-100 דולר לחבית

סוכנויות הידיעות

11.3.2011 / 15:29

אנליסטים: "הירידה במחיר הנפט קצרת טווח; השוק מרוכז בנעשה במזרח התיכון, במיוחד בסעודיה ובלוב"



מחיר הנפט הגולמי יורד כעת אל מתחת ל-100 דולר לחבית, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את יפן, ועל אף "יום הזעם" המתוכנן בסעודיה - יצואנית הנפט הגדולה בעולם. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באפריל נופלים ב-3% למחיר של 99.67 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים על הנפט מסוג ברנט הנסחרים בלונדון יורדים ב-2.6% למחיר של 112.45 דולר לחבית.



רעידת אדמה בעוצמה 8.9 מסולם ריכטר זיעזעה את העיר טוקיו בירת יפן, ומיד לאחריה צונאמי בגובה 10 מטרים. מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר ביפן ב-140 השנים האחרונות, ולפי הדיווחים נמנו עד כה 40 הרוגים ופצועים רבים. בשני בתי זיקוק ביפן פרצו שריפות בעקבות רעידת האדמה, וכמה בתי זיקוק נסגרו ליתר ביטחון. עם זאת, סוכנות האנרגיה הבינלאומית אמרה כי עדיין לא קיבלה קריאה מיפן לסייע באספקת חירום של נפט.



ואולם, אנליסטים העריכו כי ירידת מחירי הנפט בעקבות האסון ביפן צפויה להיות זמנית בלבד, היות והשוק מרוכז בנעשה במזרח התיכון - ובמיוחד באירועים בלוב ובמהומות המאיימות להחריף בסעודיה. "ישנה עדיין מידה רבה של אי וודאות כאן", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" קן הסגאווה, סוחר בחברת נוודג'ה ג'פאן בטוקיו. לדבריו, מחיר החוזים העתידיים על הנפט אמנם ירד בעקבות רעש האדמה, אך "ברגע שהתגובה הראשונית תדעך, המוקד בשוק יהיה שוב על המזרח התיכון".



בסעודיה צפויות היום הפגנות ענק במסגרת מה שמתנגדי השלטון מכנים "יום הזעם". הצבא נמצא בכוננות גבוהה לצד כוחות משטרה שפרושים ברחובות הבירה ריאד, ברחובות ג'דה במערב ובמזרח המדינה, שם מרוכזת האוכלוסייה השיעית. אתמול כבר נפתחה אש לעבר תהלוכה בעיר קטיף.



מתנגדי השלטון תובעים את הפיכת הממלכה לממלכה חוקתית, ניתוק בית המלוכה מטיפול ישיר במדיניות והפיכת תפקידו של המלך לסמלי בלבד. יתר הדרישות נוגעות לביטול "מיסוי לא הוגן", להעלאת שכר המינימום ל-2,600 דולר לחודש ולהענקת זכויות מלאות לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully