וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש כי פורטוגל תבקש חילוץ; תשואות האג"ח בשיא

סוכנויות הידיעות

11.3.2011 / 17:22

שר האוצר של פורטוגל: "מנהיגי אירופה חייבים להבין את חומרתו של משבר החוב ביבשת"



התשואות על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל עולות לשיא, על רקע הערכות כי המדינה תזדקק לחילוץ פיננסי מהאיחוד האירופי.



התשואה על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל לחמש שנים עולה ב-0.15% ל-7.92% - רמת שיא שלא נרשמה מאז הקמת גוש היורו. התשואה על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל לעשר שנים עולה ב-0.08% ל-7.58%.



שר האוצר של פורטוגל, פרננדו טקסיירה דוס סנטוס, אמר היום כי מנהיגי אירופה חייבים להבין את חומרתו של משבר החוב ביבשת, כשנשאל האם ארצו מתכוונת לבקש סיוע מהאיחוד האירופי. טקסיירה דוס סנטוס אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בליסבון, לקראת ועידת מנהיגי האיחוד האירופי היום בבריסל.



"דבריו של השר עשויים להצביע על כך שתמיכה בפורטוגל תהיה אחד הנושאים שיידונו בסוף השבוע", אמר מייקל לייסטר, אנליסט אג"ח ב- westlb בדיסלדורף, בראיון לבלומברג. "התשואות מראות שהשוק מודאג וממתין למשהו".



ממשלת פורטוגל הודיעה היום על קיצוצי הוצאות נוספים ורפורמות במטרה להגביר את מאמציה לצמצם את הגירעון התקציבי ולוודא שתעמוד ביעד שהציבה – גירעון של 4.6% מהתמ"ג.



"כאמצעי זהירות נוסף ל-2011, נגביר את מאמצי ייצוב התקציב, אשר יאפשרו לנו לקצץ 0.8% נוספים מהתמ"ג", אמר טקסיירה דוס סנטוס, לעיתונאים בליסבון. טקסיירה דוס סנטוס מנה שורה של קיצוצים נוספים, בהם קיצוץ בשירותי הבריאות והרווחה, ועיכובם של פרויקטי תשתיות. הוא אמר כי הממשלה מעוניינת להעמיק את הרפורמות המבניות בפורטוגל, ובמיוחד בשוק העבודה, שבו היא מתכננת לקצץ את פרק הזמן שבו מובטלים מקבלים דמי האבטלה מ-30 יום לעשרה ימים, ולהטיל מכסה על פיצויי פיטורים.



"יש להמשיך את מאמצי ייצוב התקציב אשר מיושמים כעת באמצעים נוספים בשנים הבאות, בהתחשב ביעדים שהוצבו", אמר טקסיירה דוס סנטוס. הממשלה הציבה יעד לגירעון של 3% מהתמ"ג בשנה הבאה, ושל 2% מהתמ"ג ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully