וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות בינלאומיות החלו להעריך הנזקים לפעילותן ביפן; הרוגים במרכז המחקר של הונדה בטוקיו

סוכנויות הידיעות

11.3.2011 / 19:21

נמל התעופה בטוקיו סגור; המפעל של וולוו נפגע; נסטלה, גלקסו סמיתקליין ופרוטקר אנד גמבל השביתו מפעלים



שלל חברות בינלאומיות ומגזרים, החל ממכוניות וכלה בטכנולוגיה, נפגעו או עלולים להיפגע עקב רעידת האדמה החזקה בדרגה 8.8 בסולם ריכטר שפקדה היום את יפן - רעידת האדמה הקשה ביותר שפגעה במדינה זה 300 שנה.

יצרנית המשאיות השבדית וולוו היתה בין הנפגעות העיקריות לאחר שמתקן הייצור המרכזי של החברה ביפן הושבת עקב נזקים שגרם רעש האדמה, דיווח אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל". וולוו מעסיקה 10,000 עובדים ביפן.



יצרנית המכוניות היפאנית הונדה סגרה את מרכז המחקר והפיתוח בטוקיו לאחר שעובד נהרג ועשרות נוספים נפצעו ברעידת האדמה, ודיימלר הגרמנית דיווחה אף היא על נזקים במפעליה ביפן. בה בעת, נמל התעופה נריטה בטוקיו ממשיך להיות סגור, והטיסות ממנו ואליו הופסקו.



ענקית המזון השווייצית נסטלה מסרה כי שניים מהבניינים של החברה נפגעו, וחברת התרופות הבריטית גלקסו סמיתקליין הודיעה על השבתת פעילות מתקן הייצור של באימייצ'י ביפאן למשך מספר ימים כדי להעריך את נזקי רעידת האדמה. ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית פרוקטר אנד גמבל השביתה מתקן של החברה בעיר טקאסקי.



בה בעת, חברות טכנולוגיה ביפן החלו בהערכת נזקי רעידת האדמה על אספקת הרכיבים ומפעלים מקומיים. יפן היא יצואניות גדולה של שבבים ומוצרי אלקטרוניקה, ואחראית על כרבע ממכירות השבבים העולמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully