וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת שוקל להחזיר את הנספח המסחרי מיפן

אורה קורן

12.3.2011 / 18:59

יציאתה של משלחת חברות ישראליות בתחום המים והאנרגיה, שהייתה אמורה לצאת ליפן השבוע



בעקבות האירועים הקשים ביפן, הודיע משרד התמ"ת הערב, כי הוא שוקל לפנות את הנספח המסחרי, איתן קופרשטוך מיפאן. ככל הנראה המהלך נועד להרחיקו מאיזור הסכנה לזמן מוגבל בלבד.



בנוסף הודיע משרד התמ"ת על ביטול יציאתה של משלחת חברות ישראליות בתחום המים והאנרגיה, שהייתה אמורה לצאת ליפן השבוע. על ביטול הנסיעה הוחלט בתיאום עם מכון היצוא, שאירגן את הביקור עם קופרשטוך.



שר התמ"ת, שלום שמחון, שוחח הבוקר עם קופרשטוך כדי להתעדכן במצב. משרד התמ"ת, עומד בקשר רציף עם נציגי הסחר הישראליים ביפן ובהתאם להתפתחויות, יוחלט האם להביא לפינוים. עם כניסתו לתפקיד, לפני כחודש, החליט שר התמ""ת על ביקור ביפן בחודש ספטמבר וזאת במטרה להדק את שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם מדינה הניצבת בחוד החנית בתחומים אלו, בזירה הבינלאומית.



היקף הסחר בין המדינות עמד על כ-2.3 מיליארד דולר (ללא יהלומים) בשנת 2010, עלייה של 20% לעומת שנת 2009. בתקופה זו עמד היצוא הישראלי ליפן על 606 מיליון דולר, עלייה של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2009.



היצוא הישראלי מורכב מייצוא של מכשירים אלקטרוניים, מכשירים אופטיים וציוד רפואי, מוצרים כימיים, מכונות ופריטים ממתכת. היבוא מיפן לשנת 2010, עמד על 1.762 מיליארד דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2009. ענפי היבוא העקריים הינם כלי רכב, מכונות ומכשירי אלקטרוניקה, מוצרים כימיים, ומכשירים אופטיים וציוד רפואי.



בועז הירש, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ”ת, מסר כי ”כחלק מהמהלך של משרד התמ"ת להידוק וחיזוק יחסי הסחר עם אסיה, ביקרה בישראל לפני כשבועיים משלחת מטעם ענק התקשורת היפני kddi ופגשה חברות מובילות בתחום, וכן את המדען הראשי במשרד התמ"ת. בנוסף, בחודש נובמבר 2010 ביקרה משלחת של 25 חברות ישראליות מתחום הניו-מדיה ביפן, וערכה ימי טכנולוגיה בחברות יפניות מובילות דוגמת סוני, טושיבה ופנסוניק שם קויימו מאות פגישות עם אנשי הטכנולוגיה והפיתוח באותן חברות ענק.



בנוסף, במסגרת המדיניות להידוק וחיזוק יחסי הסחר עם אסיה, תיכנן מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ביחד עם מכון היצוא, להוציא בשבוע הקרוב משלחת בת 15 חברות מתחומי המים, האנרגיה ואיכות הסביבה. המשלחת הישראלית, היתה אמורה לקחת חלק בפורום היפני-ישראלי לטכנולוגיות סביבתיות בטוקיו ואוסקה, ולהיפגש עם חברות יפניות מובילות דוגמת שארפ, קיוסרה, פאנאסוניק, סניו, חברת החשמל של טוקיו, חברות הסחר של מרובני ומיצובישי. משלחת זו, פרי יוזמת הציר הכלכלי של משרד התמ"ת ביפן, איתן קופרשטוך, נדחתה בהחלטת משרד התמ"ת, לאור ההתפתחויות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully