וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות: רעידת אדמה בעוצמה כזו לא תתרחש בישראל

מאת אבי בר-אלי

13.3.2011 / 7:07

המדען הראשי במשרד התשתיות, שלמה ולד: "הגרעין מספק כיום כ-10% מצריכת האנרגיה העולמית. כמות התקלות בכורים הגרעיניים נמוך באופן משמעותי מבכל תעשייה אחרת"



>> "יפן, בדומה לישראל, נעדרת מקורות נפט, פחם או גז ולכן החלה לפני 40-50 שנה בהקמה אינטנסיבית של כורים גרעיניים לייצור חשמל, המספקים כיום כ-30% מצריכת האנרגיה במדינה, כך אומר ד"ר שלמה ולד, המדען הראשי במשרד התשתיות.



לדבריו, מדובר בכורים מדור שני שנבנו בצורה טובה יחסית בהתבסס על ידע מערבי. כורים מדור שלישי או רביעי ייבנו בטכנולוגיה שתמנע מלכתחילה כל תקלה פנימית בליבת הגרעין.

"הגרעין מספק כיום כ-10% מצריכת האנרגיה העולמית, והמגמה כיום בעולם היא לחדש חיי כורים ותיקים ולבנות כורים חדשים, בעיקר בסין, שמתיימרת לחנוך מאות תחנות כוח גרעיניות בשנים הבאות כמענה לתלותה בנפט ובגז טבעי, וכמענה לזיהום הנפלט משריפת הפחם", אומר ולד.



"היה משב פופוליסטי בספרד ובגרמניה שאמנם עיכב הקמת כורים חדשים - אך גם כיום המגמה היא להאריך את חיי הכורים שתוכננו ל-30-40 שנה, לתפעול של 60 שנה. צרפת, למשל, נשענת על הגרעין לייצור 80% מן החשמל הדרוש לה", מוסיף ולד, ולא רואה בכשלים בכורים ביפן סיבה לשינוי מגמה בעולם: "אנחנו צריכים שענן הפיצוץ ישקע. פינוי תושבים ברדיוס של 20 ק"מ זה צעד חשוב לזהירות, אבל לא נראית לפי שעה קטסטרופה.



"טבעי שהאירוע יעורר שדים עתיקים ויש לבדוק את ממצאי המקרה - אבל יש כיום יותר מ-300 כורים גרעיניים בעולם וכמות התקלות בהם, לרבות אסון צ'רנוביל ואחרים, עדיין נמוך משמעותית מבכל תעשייה אחרת. זה טוב לנקוט זהירות, אבל אסור לשלול מראש שימוש בגרעין לייצור אנרגיה. אנחנו הרי יושבים על כור גרעיני שהוא המקור לאותן רעידות אדמה. זו לא פצצה גרעינית".



באשר לתוכניות לקדם הקמת תחנת כוח גרעינית באתר שבטה בנגב, אמר ולד: "רעידות האדמה בישראל לא יגיעו ל-9 בסולם ריכטר, ואתר שבטה נבדק וייבדק ביחס לנקודות השבר הקרובות. דווקא משום גודלה של ישראל נבדקות תוכניות אלה ביסודיות רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully