וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היפנים רגועים. אין דחיפות וצעקות"

אורה קורן

13.3.2011 / 7:07



>> רעידת האדמה תפסה את הנספח המסחרי ביפן, איתן קופרשטוך, בשגרירות בטוקיו - כשהוא מעמיס ציוד לרכב לקראת שיגורו למפגש בין חברות ישראליות ליפניות, שבוטל בשבת. "בשלב ראשון אתה לא יודע אם מה שאתה מרגיש זה כאב ראש, אבל כשהרעידה נמשכת כמה דקות זה כבר ברור, ומפחיד".

"יש לי עובד שהלך 18 קילומטר הביתה. הוא אמר שמה שהיה נורא זה שכמוהו הלכו עוד 13 מליון איש, וההליכה היתה אטית", סיפר קופרשטוך.



"עדיין ישנן רעידות אדמה חזקות, אפילו ברגע זה", סיפר אתמול מבית המלון בטוקיו גדעון רוזן, סמנכ"ל השיווק של מגנ"א, הממגנת כורים גרעיניים. "ההתרשמות שלי היא שהיפנים רגועים. עם זאת, החיים בטוקיו השתנו לחלוטין. הרכבות ברובן אינן עובדות, רבים נעים ברחובות ברכב וברגל, 10 מיליון אנשים חוזרים עדיין ברגל מטוקיו הביתה לפרברים, מרחק של 4-5 שעות".



"אני רואה הרבה אנשים שקונים אופניים לרכיבה הביתה, ותורים אינסופיים בחנויות, אבל בסדר מופתי בסבלנות ובשקט כאילו הם בתור לקונצרט. וישנם הרבה אנשים עם קסדות לראשם. אנשים קונים מעילים חמים, נעלי ספורט, גרביים חמות וכובעי צמר לקראת ההליכה הארוכה הביתה.



"אנשים עמדו בחוץ בקור וברוח, בטמפרטורה קרובה לאפס, והמתינו לתורם עד שנגמרו המנות. גם בחניות הנוחות המדפים ריקים. המלונות התמלאו באנשים.



"האנשים מתעדכנים באמצעות מסרונים וטלוויזיה בשידור חי לטלפונים הניידים, בזמן הרעש הייתי בתערוכה במרכז הקונגרסים של טוקיו הרצפה זזה, הבנין רעד. למרות הכל, מאות אנשים הלכו בשקט ובשלווה מהאולמות לכיוון היציאה ללא שום רעש והמולה, בלי דחיפות וצעקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully