וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים חלקיים בטיסות ליפן; חשש מגל של ביטולי חופשות

זוהר בלומנקרנץ ועירית רוזנבלום

13.3.2011 / 7:07



>> רעידת האדמה ביפן גרמה לשיבושים חלקיים בענף התעופה המקומי, אך לא שיתקה לחלוטין את שדות התעופה בה. בטוקיו פועלים שלושה שדות תעופה, ורק אחד מהם נסגר בעקבות האסון. בסוף השבוע בוטלו 400 טיסות ליפן וממנה.

ישראל ויפן אינן מקיימות קשרי תעופה ישירים, אך ישראלים שרוצים להגיע למדינה יכולים לעשות זאת באמצעות כל חברות התעופה האירופיות שטסות ליפן, באמצעות טיסות אל על ליעדים אחרים במזרח הרחוק, או באמצעות קוריאן איירליינס (דרך סיאול). לאל על זכויות טיסה ליפן וממנה, אך בשל חוסר כדאיות כלכלית החברה לא ניצלה אותן עד כה, למעט טיסות בודדות מיוחדות - למשל לצורך הבאתם של צליינים מיפן.



בקרב נוסעים ישראלים שהיו אמורים לצאת החודש ליפן בטיולים מאורגנים שוררת אי ודאות. בחברות התעופה ובקרב מארגני הנסיעות יש חשש מגל ביטולים. "נרשמתי להשתתף בטיול מאורגן שנקבע ל-28 למארס. הסיור מאורגן דרך מקום עבודה, וצפויים לקחת בו חלק 30 איש. שילמנו סכום כסף גדול. עכשיו אני בדילמה אם לצאת", אמרה ביום שישי לקוחה של אחד ממשרדי הנסיעות. "קודם לנסיעה השלמתי סדרה של הרצאות לימוד על יפן. הנסיעה היא חלום חיי. אני מפחדת לנסוע, ומתלבטת כיצד לנהוג - בפרט ששילמתי כבר עבור הטיול".



המשנה למנכ"ל קבוצת אופיר טורס, יהודה זפרני: "המקומות המרכזיים שאליהם מטיילים ישראלים ביפן הם טוקיו, קיוטו, אוסקה והר פוג'י, שלא נפגעו באסון". לדבריו, בימים הקרובים תתקיים הערכת מצב בנוגע לטיולים וחבילות נופש ליפן, ובשעה זו לא מתוכננים ביטולים או דחיות של טיולים שכבר נקבעו.



"יפן היא יעד חשוב לישראלים, הן מבחינת תיירות חוץ והן מבחינת תיירות נכנסת. עשרות אלפי ישראלים מבקרים ביפן במהלך השנה בטיולים מאורגנים ובחבילות נופש, כחלק מנסיעות עסקיות וגם לשם ביקור קרובים. בטווח הקצר הגיוני שתהיה פגיעה ועצירה של הזמנות חדשות ליפן עד שניתן יהיה לאמוד את הנזקים ואת מידת הפגיעה באתרי התיירות המובהקים".



באופיר טורס הפעילו בסוף השבוע מוקד חירום ללקוחות פרטיים ועסקיים בישראל וללקוחות שנמצאים ביפן ומעוניינים לשוב לישראל. לדברי זפרני, כל הטיולים המאורגנים המתוכננים לצאת באפריל ובחופשת הפסח אמורים לצאת כסדרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully