וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל מה לעזאזל צריך אייפד 2

דיוויד פוג

13.3.2011 / 7:07

הכוכבים של ניו יורק טיימס



>> "אכזבה מוחלטת וכישלון מוחץ" (בלוג העיצוב של אורנג' קאונטי). "הצרכנים לא מבינים בשביל מה הם צריכים את זה" (ביזנסוויק). "אדיר עד טירוף הוא לא" (מרקטווץ'). "אלוהים, אני כל כך לא מתלהב" (גיזמודו).

אלוהים אדירים! איזו קטילה. בטח מדובר בחתיכת זבל. מה זה יכול להיות? רק הגאדג'ט (הכמעט) הכי נמכר בהיסטוריה במונחי מהירות: האייפד של אפל.



מבקרי הטכנולוגיה צודקים, לפחות מבחינה רציונלית. אייפד היה מוצר לא ממש נחוץ לכאורה. כבר יש טלפון מגע ומחשב נייד, בשביל מה בכלל צריך אייפד. זה נראה כמו סתם אייפוד טאץ' גדול. ואולם מתברר שהקסם של אייפד רגשי יותר מרציונלי - ברגע שנוגעים בו נסחפים בהתלהבות. אפל מכרה 14.9 מיליון יחידות ב-2010 לפי נתוני idc, יצרה קטגוריית מוצר ענקית חדשה והולידה תעשייה של חיקויים. לא משתלם להמר נגד תחושות הבטן של סטיב ג'ובס.



ביום שישי יצא אייפד 2 למכירה באותו מחיר של אייפד 1 - החל ב-500 דולר לדגם wifi עם 16 ג'יגה-בייט עד 830 דולר ל-64 ג'יגה-בייט וקישור סלולרי בנוסף ל-wifi. על הנייר, נראה שאפל לא שינתה הרבה את המוצר. היא הפכה אותו לדק יותר בשליש, קל יותר ב-15% וכפול במהירותו. אין שום תכונות חדשות מלבד שתי מצלמות וג'ירוסקופ. משעמם, נכון? זה מה שחושבים עד שמחזיקים אותו.



השיפורים הופכים את החוויה למשהו אחר לגמרי. הקלות והדקיקות חשובים עד מאוד לנוחות השימוש והעונג. וכך גם הפינות המעוגלות, שלאייפד הראשון לא היה אותן. לעומת אייפד, מוטורולה זום (xoom) החדש, המתחרה הטוב ביותר עד כה המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, נראה שמן להחריד. ולמרות כל זאת, לאייפד יש 10 שעות סוללה, מצלמה, יכולת תצוגה ואפילו כיסוי שמתחבר במגנטים ומדליק את הטאבלט עם הסרתו.



בחודשים הקרובים ייצא לשוק מטר של טאבלטים שנועדו להתחרות באייפד. הם יהיו בעלי תכונות עסיסיות שנעדרות מאייפד. בטאבלטים מבוססי אנדרואיד אפשר לדבר כדי להכניס טקסט, אפשר ליהנות מאפליקציית ניווט יוצאת מהכלל ומפות gps הן חוויה אחרת לגמרי על מסך 10 אינץ', כמו סרט איימקס שמדריך אתכם ליעד.



בנוסף, טאבלטים של אנדרואיד יוכלו להציג סרטוני פלאש ואנימציות מהאינטרנט. אפל ואדובי, יצרנית פלאש, הבטיחו שאפשרות זו לעולם לא תהיה באייפד או באייפון. מכיוון שאלפי אתרי חדשות ובידור עדיין מסתמכים על פלאש, המכשירים של אפל לא יוכלו להציגם.



למרות זאת, אייפד עדיין שולט ללא מצרים בשוק, מכיוון שהוא מוביל בקריטריונים החשובים ביותר: עובי, משקל, אינטגרציה, יופי ויישומים (אפליקציות). יש כבר 65 אלף יישומים לאייפד, לא כולל 290 אלף היישומים לאייפון שאפשר להפעיל באייפד ברזולוציה נמוכה יותר. ערכת התכנות של גוגל לטאבלטים, לעומת זאת, יצאה זה עתה, כך שיש מעט מאוד אפליקציות לאנדרואיד על מסכים גדולים.



בשורה התחתונה אפל מנצחת. אייפד 2 זול ממתחרי אנדרואיד בני השוואה כמו זום וגלקסי טאב של סמסונג. אפל עושה זאת בזכות כוחה העצום כקניינית מול הספקים. המחיר מצטרף לפן הרגשי כתמריץ חזק לקנות את הגאדג'ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully