וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף המכונות אוטומטיות בעולם: ספרים, סלולריים ואביזרי מין

עדי דברת-מזריץ

13.3.2011 / 7:07



>> בישראל, המוצרים שנמכרים בהצלחה במכונות אוטומטיות הם שתייה קרה וחמה, חטיפים וסיגריות. מיזמים רבים אחרים שנוסו - פופקורן, צ'יפס, נקניקיות, פיצות, פרחים ועוד - הסתיימו לרוב ללא הצלחה מרובה.

במדינות אחרות מוכרים במכונות אוטומטיות גם גאדג'טים, פלאפונים, בשמים, ספרים, אביזרי מין ועוד, אך החשדנות של הצרכן הישראלי, החושש להכניס למכונה אוטומטית סכומי כסף גדולים שילכו פוטנציאלית לאיבוד, והרצון שלו לגעת במוצר לפני הרכישה, הביאו לכך שהמוצרים שנמכרים לאורך השנים במכונות אוטומטיות נשארו דומים.



"בחו"ל, למשל, מוכרים לך עיתונים במכונה. פה זה לא נפוץ כי החברות לא סומכות על הקונה שייקח רק עיתון אחד", מסביר ירון בוקצ'ין, הבעלים של חברת יבוא המכונות מיסטר וונד. "ביפן יש הכל במכונות - עד תולעים חיות כפיתיונות לדיג. בארה"ב ובאירופה יש מכונות שמוכרות מים מינרליים בליטרים בלי בקבוק - פתרון ירוק שאין אצלנו. זה לא שאנחנו מפגרים אחרי חו"ל, אלא שאנחנו מדינה קטנה יותר אז יש לנו פחות שטויות", הוא אומר.



"השוק בעולם ובישראל הולך לכיוון אוטומציה והצרכנים צריכים להתרגל לזה", טוען בכיר האחראי על תחום המכונות האוטומטיות באחת מחברות המזון הגדולות. "בחו"ל, עקב הגודל, מיוצרים חטיפים ומוצרי מזון באריזות בגודל ייעודי מיוחד למכונות. אצלנו זה בהתפתחות ויש מכונות חדשות של טוסטים, צ'יפס וגלידה ואני בטוח שנראה את התחום מתפתח עוד יותר ומתקרב לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully