וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליסרון תגיש הצעת רכש למניות הציבור בבריטיש ישראל

מאת מיכאל רוכוורגר

13.3.2011 / 7:07

בלעדי בסוף החודש יתבקשו בעלי המיעוט לאשר את מכירת הגרנד קניון בחיפה ב-1.2 מיליארד שקל. המהלך נועד לענות על התנאי שהציבה לעסקה הממונה על ההגבלים העסקיים



>> ההכרעה לגבי עסקת הענק בשוק הקניונים בישראל למכירת השליטה בחברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל נכנסת לישורת האחרונה. במסגרת העסקה ימכרו ליאו נואי (56.5%) ופויו זבלודוביץ' (15%) את אחזקותיהם בבריטיש ישראל לחברת הנדל"ן מליסרון של משפחת עופר. מליסרון תקנה את בריטיש במחיר של 14.5 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-1.7 מיליארד שקל.

מלבד נואי וזבלודוביץ' מחזיק הציבור בכ-28.5% מבריטיש בשווי של כ-610 מיליון שקל. מליסרון צפויה לדווח בתחילת השבוע כי תגיש הצעת רכש מלאה לבעלי מניות המיעוט בבריטיש עם השלמת העסקה, לאחר סבב השיחות שביצעה בשבועות האחרונים עם הגופים המוסדיים המחזיקים במניות מיעוט בבריטיש.



תנאי הצעת הרכש עדיין לא גובשו סופית, אך לפי הערכות הם צפויים להתבצע ברובם באמצעות החלפת מניות וצפויים לשקף שווי דומה למחיר שלפיו בוצעה עסקת הרכישה, ששיקפה פרמיית שליטה של כ-30%.



עם זאת, העסקה צפויה להגיע להכרעה ב-30 במארס באסיפת בעלי המניות של בריטיש - שיתבקשו לאשר לבריטיש, לאחר שהשליטה בה תועבר למליסרון, למכור את אחזקותיה (70%) בגרנד קניון שבחיפה. לאישור העסקה נדרש אישורם של לפחות שליש מבעלי המיעוט שאין להם עניין אישי בעסקה. לפי הערכות, הצעת הרכש של מליסרון תשפר את סיכויי אישור העסקה.



הדרישה למכירת הקניון הגיעה כתנאי של הממונה על ההגבלים העסקיים היוצאת, רונית קן, וכדי לקבל את הסכמת הממונה לעסקה בריטיש מתחייבת למכור את אחזקותיה בקניון עד סוף 2012. קן גם דורשת שהחברה המאוחדת מליסרון-בריטיש תממש נכס מהותי אחד בצפון ואחד במרכז בחלופות שונות. בצפון הוחלט על מכירת הגרנד קניון, ובמרכז כנראה תמכור מליסרון את הקניונים רננים ברעננה וסביונים ביהוד.



כדי שלא ייווצר חשש בקרב בעלי המניות של בריטיש כי הקניון יימכר במחיר נמוך, הן בשל לחץ בלוחות זמנים הן בשל חולשה כללית שיכולה לפקוד בעתיד את שוק הנדל"ן, הוצע מנגנון שלפיו בעל השליטה הנוכחי בבריטיש, ליאו נואי, מעניק אופציית מכר (put) לבריטיש, המאפשרת לחברה "לאלץ" אותו לרכוש ממנה את הגרנד קניון לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל עד סוף 2012.



לקבוצת מגדל יש אחזקה יחסית מהותית בבריטיש של כ-8%, וקולה עשוי להכריע את ההצבעה. מגדל גם שותפה (23%) של מליסרון בקניון רמת אביב, כך שסביר להניח שהיא תפנה לרשות ניירות ערך כדי לקבל הסבר מקדים לגבי מעמדה בעת האסיפה.



הגרנד קניון נחשב נכס מהותי של בריטיש, התורם כמעט 12% מהכנסותיה השנתיות. שוויו של הקניון (כולל החוב) הוערך ב-1.13 מיליארד שקל בסוף 2010, כך שהאופציה שהעניק נואי נוקבת היא במחיר הגבוה בכ-6% מהשווי הנוכחי של הקניון. לשם הערכת שווי האופציה שכרה בריטיש את שירותיו של פרופ' אמיר ברנע, שקבע בחוות דעת שכתב כי לדעתו האופציה שהעניק נואי לבריטיש ישראל "הוגנת", והעריך את שוויה ב-48.3 מיליון שקל. כך שלמעשה בריטיש מקבלת עם הענקתה "שווי" נוסף באופן מיידי, ללא קשר למימושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully