וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר טבריה: אנו לא ערוכים לרעידת אדמה

שלומית צור

13.3.2011 / 8:40

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, מביט לעבר יפן וחושש ממקרה דומה בישראל, שאינה ערוכה לדעתו לרעידות אדמה: "אנחנו בנקודה הרגישה ביותר - ולא הוגשה בקשה אחת לתמ"א 38"

רעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה ביפן עוררה לא מעט דאגה בקרב תושבי ישראל. הסיבה לכך היא בין היתר ההיערכות הגבוהה של הציבור והממשלה ביפן לעומת ההיערכות הנמוכה בישראל.

"אני רואה את התמונות מיפן והבטן שלי מתהפכת", אמר אתמול ראש עיריית טבריה זוהר עובד ל-TheMarker. "לצערי, אנחנו לא ערוכים ליום של רעידת האדמה". לדברי עובד, החוף המערבי של הכינרת, שם שוכנת טבריה, היא הנקודה הרגישה ביותר לרעידת אדמה, מאחר שזהו מקום המפגש של שני לוחות טקטוניים.

"לפני 174 שנה היתה רעידת אדמה קטלנית בטבריה. אף שהיו בה מבנים בני שתי קומות בלבד, נהרגו מאות אנשים. נשאר רק לשער את גודל האסון שיתרחש כיום, כשהמבנים בטבריה גבוהים יותר. רעידת אדמה מתרחשת מדי 100-150 שנה. היא יכולה להתרחש כל יום".

לדברי עובד, יש בטבריה לא מעט מבנים בני אלף שנה ויותר, הרבה מהם בנויים על מדרון. "יש לנו גם אלפי בנייני מגורים שנבנו לפני 1980 (השנה שבה הותאמו תקני הבנייה בישראל לרעידות אדמה - ש"צ), ואלה לא יעמדו ברעידת אדמה".

עובד התייחס גם לבעיה ליישם את התוכנית הממשלתית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בטבריה, בשל חוסר כדאיות כלכלית. "לא היתה לנו אפילו הצעה אחת לביצוע תמ"א 38, אף שהיינו שמחים לבצע כאן תוכניות כאלה. כל יום באים אלי תושבים מודאגים ששואלים מה יקרה ביום של רעידת אדמה, ואני אומר להם בכאב שאין לי תשובה. כל ועדות הבדיקה שנעשו כאן על ידי הממשלה לא מיושמות. שר החינוך גדעון סער הבטיח לנו לפני חודשיים 10 מיליון שקל לחיזוק מבני החינוך ועדיין לא הועבר אלינו אפילו שקל אחד. אם הממשלה תתעשת, היא תמנע אלפי הרוגים בטבריה. במקום זאת, היא מחכה לוועדת החקירה הבאה".

גדעון סער מסר בתגובה: "משרד החינוך הוא המשרד הראשון שמשקיע בחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. בשנה הנוכחית יושקעו 140 מיליון שקל בחיזוק מוסדות חינוך לפי סדר שעלה מסקר שביצע המכון הגיאו-פיסי של המשרד, כשבין הראשונות בו נמצאת טבריה. כבר החודש נכנס את הרשוית לשמיעת הנחיות כיצד לבצע את התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully