וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש היום בשנית עם ראשי מערכת הביטחון לקביעת הפנסיה של הגמלאים

מוטי בסוק

13.3.2011 / 9:43

יו"ר ארגון צוות: גמלאי מערכת הביטחון צריכים לעבור לפנסיה צמודת מדד



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס היום אחר הצהריים פגישה שנייה, עם שר האוצר, יובל שטייניץ, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, ועם שר הביטחון, אהוד ברק, כדי לדון בדרישות גמלאי מערכת הביטחון לזרועותיה, לשמור על מעמדם המיוחד, בהשוואה לכלל עובדי השרות הציבורי, בנושא הפנסיה החודשית שלהם.

מדובר בפגישה השנייה שראש הממשלה מקיים בנושא זה. הפגישה הראשונה התקיימה ביום ראשון שעבר. בפגישה הראשונה הדגיש נתניהו כי, "המשרתים במערכת הביטחון הם לא עובדי מדינה. הם מעבר לזה".
המחלוקת אותה ראש הממשלה מנסה לפתור היא בין דרישת האוצר, כי גמלאי מערכת הביטחון, כמו כלל גמלאי השרות הציבורי, יעברו מפנסיה הצמודה לשכר המשרתים בפועל לפנסיה צמודת מדד, ובין דרישות מערכת הביטחון, כי אנשי מערכת הביטחון יעברו לפנסיה צמודת מדד אך גם יישארו צמודים לשכר המשרתים בפועל. עלות המעבר לקופת המדינה כ-2 מיליארד שקל.



לדברי ד"ר ואל"מ (במיל') ברוך לוי, יו"ר צוות, ארגון המייצג את רוב גמלאי מערכת הביטחון, גמלאי מערכת הביטחון צריכים לעבור לפנסיה צמודת מדד, ובד בבד צריך שכרם להיות צמוד לשכר הפעילים במערכת הביטחון ולשכר הממוצע במשק. לדבריו, חשוב כי הגמלאים ירגישו כי לא מנתקים אותם מצה"ל. לדבריו, הגמלה של כ-70% מגמלאי מערכת הביטחון (רובם נגדים) נמוכה.



שני גופי גמלאים אחרים, המייצגים את בעלי הגמלאות הגבוהות בשרות הביטחון, של גמלאי המוסד והשב"כ ושל גמלאי הקצינים הבכירים בצה"ל ("צוות חדש") דורשים להישאר צמודים לשכר הפעילים במערכת הביטחון.



מול ההתעניינות הרבה שראש הממשלה מגלה במציאת פתרון למחלוקת גמלת אנשי מערכת הביטחון הוא לא נפגש עד כה עם העובדים הסוציאלים השובתים או עם נציגיהם. שביתת העובדים הסוציאלים נכנסת היום לשבוע השני שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully