וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי צעירים הפגינו בערים הגדולות בפורטוגל נגד הצנע

סוכנויות הידיעות

13.3.2011 / 10:19

בסוף השבוע התגברו החששות כי פורטוגל תהיה הבאה בתור לבקש חילוץ; התשואות על האג"ח הממשלתיות עלו לשיא



אלפי צעירים הפגינו אתמול בערים הגדולות בפורטוגל, בהפגנות מחאה נגד מדיניות הצנע של הממשלה, אשר אורגנו באמצעות הרשתות החברתיות.



כ-3,000 איש, רובם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, הצטופפו בשדרה הראשית בבירה ליסבון, ואלפים נוספים הגיעו להפגנות דומות בעשר ערים נוספות. המפגינים מחו על מצב הכלכלה של פורטוגל, ובמיוחד מצבו העגום של שוק התעסוקה.



בהפגנה בליסבון הונפו שלטים שעליהם נכתבו סיסמאות כגון "המדינה שלנו במצב קשה", ו"אנחנו העתיד". בליסבון צעדו המפגינים בליווי להקות תופים וילדים קטנים שנשאו בלונים צבעוניים.



בפורטוגל, המדינה העניה ביותר במערב אירופה, צומח דור צעיר משכיל ומוכשר, הודות להשקעתה הגדולה בחינוך בשנים האחרונות. ואולם בעקבות המשבר הכלכלי ותוכנית הצנע, כלכלת פורטוגל אינה מסוגלת לספק לצעירים הזדמנויות תעסוקה מתאימות.



שיעור האבטלה בפורטוגל הוא בשיא של 11.2%, ומחצית מהמובטלים הם מתחת לגיל 35. ברבעון השלישי של 2010, 68,500 בוגרי אוניברסיטאות בפורטוגל היו מובטלים – עליה של 6.5% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



אנליסטים חוששים כי פורטוגל היא המדינה הבאה שתזדקק לחילוץ בינלאומי, לאחר יוון ואירלנד. ביום שישי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות של פורטוגל לחמש שנים ב-0.15% ל-7.92% - רמת שיא שלא נרשמה מאז הקמת גוש היורו. ממשלת פורטוגל הודיעה ממשלת פורטוגל הודיעה ביום שישי על קיצוצי הוצאות נוספים ורפורמות במטרה להגביר את מאמציה לצמצם את הגירעון התקציבי ולוודא שתעמוד ביעד שהציבה – גירעון של 4.6% מהתמ"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully