וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש לפלדה הקפיץ את הרווח התפעולי השנתי של אפריקה תעשיות ב-60% ל-117 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

13.3.2011 / 11:06

הרווח הנקי הרבעוני ירד ב-40% ל-8.7 מיליון שקל; עלות שכרם של חמשת הבכירים - 7.3 מיליון שקל



אפריקה תעשיות, מקבוצת של לב לבייב, מפרסמת הבוקר את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילות הזרוע התעשייתית של הקבוצה ברבעון האחרון של שנת 2010 ובשנה כולה. החברה דיווחה על גידול של כ-35% בהכנסותיה, לעומת אשתקד, הן בתחום הפלדה והן בתחום הקרמיקה, אשר הסתכמו בכ-1.9 מיליארד שקל. בחברה מציינים את הגידול בביקוש למוצרי פלדה והן עליית מחיריהם במהלך השנה האחרונה.



אפריקה תעשיות בשנה האחרונה:




הרווח השנתי אשר נבע מפעילותה השוטפת של החברה הסתכם בכ-117 מיליון שקל, גבוה בכ-60% בהשוואה לשנת 2009. בשורה התחתונה, הציגה החברה גידול של כ-40% ברווח הנקי השנתי לבעלי מניותיה. בחברה מציינים את השיפור בפעילותה של החברה בחו"ל בתחום הפלדה באמצעות חברות הבת ברוסיה ואשר הוסיף כ-6 מיליון שקל לרווחה הנקי. החברה הרחיבה את פעילות הסחר במוטות פלדה ובפחים ב-14 מרכזים ברחבי רוסיה ומציינת את ההתאוששות הניכרת במגזר התעשייה ברוסיה ביחס לשנת 2009.



תחום הקרמיקה תרם שורה התחתונה של החברה כ-4 מיליון שקל במהלך שנת 2010 –- שיפור של 17%, זאת בשל שינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים ברשת החנויות.



תזרים המזומנים החיובי אשר נבע מפעילותה השוטפת של החברה בשנת 2010 התאפס לעומת כ-113 מיליון שקל תזרים שנרשם ב-2009 וזאת בשל רכישת מלאי חומרי גלם ומוצרים בסך כ-200 מיליון שקל בהשוואה למימוש מלאי החברה בסך כ-65 מיליון שקל בשנה המקבילה.



בסיכום רבעוני, דיווחה החברה על עלייה של כ-35% במחזור פעילותה, לעומת הרבעון המקביל, לסך של 518 מיליון שקל. יחד עם זאת, הרווח התפעולי הרבעוני ירד בכ-16%, לעומת התקופה אשתקד, והסתכם בכ-24.5 מיליון שקל. הרווח הנקי הרבעוני לבעלי מניותיה של החברה הסתכם בכ-8.7 מיליון שקל, המבטא ירידה של כ-40% בהשוואה לרבעון המקביל.



עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה, בסיכום שנת 2010, בכ-7.3 מיליון שקל. שיאן השכר הוא אברהם נובוגורוצקי, מנכ"ל החברה, מנכ"ל פקר פלדה ויו"ר דירקטוריון של נגב קרמיקה בו זמנית. עלות שכרו של נובוגורוצקי הסתכמה בכ-1.9 מיליון שקל, מתוכם כ-400 אלף שקל שולמו כמענק. אבי מוטולה, מנכ"ל נגב קרמיקה, עלה לחברה כ-1.8 מיליון שקל. עלות שכרו של שלמה לוסטיג, סמנכ"ל שיווק בנגב קרמיקה, הסתכמה בכ-1.25 מיליון שקל.



מנכ"ל אפריקה תעשיות, אברהם נובוגרוצקי, אמר כי "שנת 2010 התאפיינה כשנה של פעילות ענפה בקבוצה והמשך צמיחה חדה בפרמטרים של הפעילות והרווחיות. במהלך השנה יישמה אפריקה תעשיות אסטרטגיה המתמקדת בפיתוח עסקי מואץ שתורם הן לצמיחה עתידית והן לפעילות השוטפת, זאת בנוסף, לבחינת אפיקי השקעה חדשים".



איזי כהן, יו"ר החברה ומנכ"ל אפריקה ישראל, השקעות הוסיף עוד כי "אפריקה תעשיות ממשיכה בתנופת ההשקעות, בגידול בפעילות וגידול ברווחיות החברות בארץ ובחו"ל. אפריקה ישראל השקעות תמשיך לתמוך בתנופת העשייה של מנהלי החברה."



כמו כן, בחברה מפרטים את תוכנית ההשקעות הרחבה ליישום בשנת 2011. כך החברה הבת, פקר פלדה, צפויה להשקיע בציוד בתחום עיבוד וחיתוך פלדה, יצור צינורות ופרופילים, פתיחת מפעל לעיבוד ברזל בניין, במהלך שנת 2011, לצד חברת הבת הנוספת בתחופ הפלדה, אפוגי ברוסיה, הצפויה להשקיע בציוד לחיתוך מוטות פלדה. בתחום הקרמיקה, חברת נגב צפויה להשקיע, במהלך השנה, בהרחבת רשת החניות, בהגדלת המרכז הלוגיסטי, בקליטת החברות אורגל - נציגת ברזי גרוהה, וויה ארקדיה וסופר קרמיק. בנוסף, תשקיע נגב בהגדלת יכולת היצור של מפעל החברה בירוחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully