וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אלף הפגינו בויסקונסין נגד ההחלטה לשלול את זכות התאגדות עובדי הציבור

רויטרס

13.3.2011 / 11:20

ההפגנה הגדולה ביותר מאז מלחמת ויינטנאם באילינוי לאחר חוק שאסר על מו"מ קיבוצי



כ-100 אלף הפגינו ביום שבת מול בית המחוקקים של אילינוי נגד חוק חדש המגביל את זכותם של עובדי ציבור להתאגד, באחת המהלומות הקשות זה דורות להתאגדות עובדים בארה"ב. דובר משטרת מדיסון ג'ואל דהספיין העריך את גודל הקהל ב-85-100 אלף אנשים, יותר מהיקף ההפגנות בעיר בתקופת מלחמת וייטנאם.



ההפגנה, לאחר שלושה שבועות של מחאה ציבורית, נערכה יום לאחר שהמושל הרפובליקאי סקוט ווקר חתם על החוק המסיר את רוב זכויות המשא ומתן הקיבוצי לעובדי הממשל המקומי. החוק התקבל לאחר שהרפובליקאים בסנאט של אילינוי עקפו חרם שהטילו הדמוקרטים על הצעת החוק ונמנעו מלהצביע אודותיו.



המאבק בויסקונסין הצית מאבק כלל ארצי נגד מאמצי מדינות השקועות בגירעונות לבלום את כוחם של האיגודים. הרפובליקאים טוענים כי ביטול זכות המשא ומתן הקיבוצי נחוץ כדי לרסן את התקציבים של המדינות. הדמוקרטים ונציגי האיגודים אומרים כי הרפובליקאים פועלים להחליש את האיגודים.



העימות עם האיגודים עשוי להתגלות כגדול ביותר מאז פיטר הנשיא רונלד רייגן פקחי טיסה ששבתו לפני 30 שנים.



"מאבקנו להגן על זכויות האיגודים נהפך למאבק על הגנה על כל זכויותינו - מאבק להגן על הדמוקרטיה", אמר הסנאטור הדמוקרטי מרק מילר מויסקונסין.



"זהו עלבון למאות אלפי תושבי ויסקונסין שנאבקים למצוא עבודה, שהסנטורים (הדמוקרטיים) ברחו לאילינוי והתחבאו שם, בזמן שהם מקבלים שכר", הגיב מנהיג הרוב הרפובליקאי סקוט פיצג'רלד.



הגבלות על התאגדות עובדי הציבור הוצעו בכמה מדינות אחרות שבהן מושל רפובליקאי, כולל אינדיאנה, אוהיו, איווה, מישיגן ופלורידה. יש דמוקרטים הרואים בכך מטח פתיחה לקראת הבחירות לנשיאת ב-2012, מכיוון שהאיגודים הם התורמים הגדולים ביותר למפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully