וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרות האשראי לציבור בינואר גדלו ב-2% ל-350 מיליארד שקל

ואדים סבידרסקי

13.3.2011 / 11:35

פיקדונות הציבור הסתכמו בחודש ינואר ב-449 מיליארד שקל; ריבית על אוברדראפט עלתה ל-9.74%



הבנקים המקומיים צפויים לדווח על תוצאותיהם הכספיות לרבעון האחרון של 2010 ולשנה כולה בחודשים הקרובים, כאשר בתקופה האחרונה הציג המגזר שיפור מתמיד בפעילות השוטפת. נתוני יתרות האשראי ופיקדונות הציבור לחודש ינואר האחרון, אשר פורסמו היום (א') על ידי בנק ישראל, מרמזים על המשך המגמה.



מגמת ההתרחבות נצפית הן בפעילות האקטיב (אשראי) והן בפעילות הפאסיב (פיקדונות) מחודש אוקטובר 2010 עד ינואר האחרון. מהנתונים שפורסמו עולה כי בינואר הסתכמו יתרת האשראי והפיקדונות בכ-350 מיליארד שקל ו-448.9 מיליארד שקל בהתאמה, והן הוסיפו מדי חודש. כלומר, באוקטובר ועד תחילת השנה הנוכחית הוסיפו יתרות האשראי כ-3% ויתרות הפיקדונות גדלו ב-4.7%.



יתרות האשראי לציבור בחודש ינואר עלו בכ-7 מיליארד שקל לעומת חודש דצמבר 2010 ויתרת פיקדונות הציבור עלתה ב-7.2 מיליארד שקל באותה התקופה. מנגד, מרווח הריביות, המתבטא בהפרש בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות, ירד והסתכם בכ-3.65% (לעומת 3.74% בחודש דצמבר), כפי שדווח על ידי בנק ישראל.



בחישוב מקורב, ובהנחה כי התוספת לאשראי שניתן לציבור על ידי המתווכים הפיננסיים (7 מיליארד שקל), מקורו בפיקדונות הציבור ובהתחשב במרווח הריביות (בחישוב שנתי - מדובר בריבית לשנה) - מתקבל רווח של כ-255 מיליון שקל עבור המגזר רק מפעולת הבנקאות המסורתית בחודש הראשון של 2011.



נתון מעניין נוסף אשר פורסם הוא ריבית חריגה העומדת על 9.74% בינואר (ריבית על יתרת החובה בחשבונות העובר ושב), אשר עלתה במעט מאז דצמבר אך עדיין גבוהה ב-9.39% מן הריבית המשולמת, אם כי לא בכל הבנקים, על יתרת הזכות באותם פיקדונות עובר ושב (העומדת בממוצע על 0.35%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully