וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח מעריכה: הנזקים ביפן יעלו 40 מיליון שקל

נועם בר

13.3.2011 / 11:55

לאחר ניו זילנד, כלל ביטוח הודיעה כי היא עשויה לאבד כ-40 מיליון שקל - יותר ממחצית מהרווח שצברה מהחברה הבת ברודגייט במהלך עשור שלם בשל רעידת האדמה ביפן

כלל ביטוח (-3.91% , 8940.0) פירסמה הבוקר (א') כי היקף החשיפה שלה לנזקי רעידת האדמה ביפן מסתכם בינתיים בכ-40 מיליון שקל. מתוך סכום זה מדובר בנזק ישיר של 28 מיליון שקל, שלקחה על עצמה ואותו היא נדרשת לכסות. שאר החשיפה היא בשל עלויות רכישה מחדש של ביטוחי משנה בהם מבטחת את עצמה ברודגייט, החברה הבת של כלל. חשיפה זו מצטרפת לחשיפה שיש לכלל לרעידת האדמה האחרונה שאירעה בניו זילנד, לפני פחות מחודש. שם מוערכת עד עתה החשיפה של כלל ב-32 מיליון שקל.

כלל עדיין לא פירסמה את הד"וחות הכספיים שלה ל-2010 אך ההערכה היא כי ההפסד המצטבר שהסבה לה פעילות ביטוחי המשנה של ברודגייט יגיע ל-100 מיליון שקל ב-2010. בין האסונות שברודגייט הייתה מעורבת בהם ברבעונים האחרונים ישנה את רעידת האדמה הגדולה שארעה בצ'ילה לפני יותר משנה, שריפה באוסטרליה, שתי רעידות אדמה שהתרחשו בניו זילנד - זו האחרונה והקודמת שאירעה לפני שנה.

גם לגל השטפונות שפקד את אוסטרליה בינואר האחרון היתה לברודגייט חשיפה כמו גם לסופה הגדולה "יאסי" שבאה לאחר מכן. בעוד את שנת 2010 תסיים ברודגייט בהפסד של כ-100 מיליון שקל, חלק אחר מההפסדים ייזקף לשנת 2011.

מאז רכשה כלל את ברודגייט ב-2001 ועד לסוף 2009, הרוויחה כלל מחברת ביטוחי המשנה 210 מיליון שקל. כעת עם גל האסונות היא עשויה לאבד יותר ממחצית מהרווח שצברה מברודגייט במהלך כמעט עשור שלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully