וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמים מאירים לאספן: אשראי של 40 מיליון שקל מהראל ומבנק ירושלים להשקעה באנרגיה סולארית

ערן אזרן

13.3.2011 / 11:54

מנכ"ל החברה: "התחום הסולארי מספק תשואה של 10%-12% על היקף ההשקעה כולה ו-30% ביחס להון העצמי המושקע"



השמיים מאירים ל: חברת הנדל"ן, בבעלותו של רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, דיווחה היום כי קיבלה הלוואה של 40 מיליון שקל מחברת הביטוח הראל ומבנק ירושלים להמשך פיתוח הפעילות הסולארית שלה. ההלוואה, ש-80% ממנה ימומנו על ידי הראל ו-20% על ידי הבנק, תינתן לתקופה של 15 שנה בלוח פירעון לתקופה של 18 שנה. החברה לא חשפה את עלות ההלוואה והריבית שנדרשה לשלם לגופים המממנים. עם זאת, צוין כי האשראי יועבר בשני שלבים: בשלב ההתקנה יוקצו 40% מהעלויות ובשלב ההפעלה יוקצו 40% נוספים.



ההשקעה של אספן גרופ בתחום הסולארי נעשית במידה רבה כהשקעה אסטרטגית. באמצעות הפרויקטים הסולאריים המוקמים על גגות בניינים, מקווה החברה להעמיק את התשואות על הנדל"ן שבבעלותה. "האשראי שקיבלנו כעת מיועד רק לביצוע פרויקטים בישראל", סיפר מנכ"ל החברה אילן גיפמן עם הדיווח. "אנחנו מתכוונים להמשיך ולפעול לפי מודל ההשקעות שלנו בנדל"ן, כלומר השגת מימון של 80% על ידי גורם מממן חיצוני ו-20% על ידי ההון העצמי. השקעה כזו מספקת תשואה של 10%-12% על היקף ההשקעה כולה, וביחס להון העצמי המושקע מדובר על תשואה של 30%", סיפר.



ההשקעה של חברות ביטוח בתחומים ריאליים - כגון פרויקטים סולאריים במקרה הנוכחי - נעשית במטרה להגדיל את התשואה על כספי העמיתים. חברות ביטוח שונות מנצלות למשל את השפל במחירי הנדל"ן בעולם ורוכשות נכסים מניבים בארה"ב ובבריטניה. "העסקה תואמת את מדיניות החברה ויכולותיה להשתלב במימון לזמן ארוך של פרויקטים בעלי סיכוני ביקוש נמוכים", אמר איציק טאוויל, מנהל מחלקת האשראי בהראל. "אנחנו רואים בעסקות אשראי חוץ בנקאי אפיק השקעה חשוב לשם גיוון תמהיל ההשקעות והשבחת התשואות למען עמיתיה", הסביר.



בחודשים האחרונים דיווחה אספן על שתי עסקאות בתחום הסולארי, הכוללות הקמה של 30 מתקנים סולאריים על נכסי נדל"ן שבבעלותה או תחת השכרתה בעלות של כ-20 מיליון שקל. בפרויקט הראשון החברה מציבה 16 מתקנים על גגות מבנים חקלאיים ששכרה בגליל העליון בהיקף של 10 מיליון שקל, ובפרויקט השני מציבה 15 מתקנים סולאריים על נכסים שונים שבבעלותה ב-9.5 מיליון שקל. שתי העסקאות בישראל מצטרפות לחווה סולארית שמקימה אספן באיטליה בעלות של 4.3 מיליון יורו. באחרונה זכתה אף החברה במכרז נוסף להתקנה של מתקנים סולאריים בצפון שטרם פורסם, וכן היא שוקדת על הקמת מתקן סולארי נוסף באיטליה.



בתחילת חודש פברואר דיווחה אספן כי חתמה על הסכם עם קרן בראשית להשקעה של כ-36 מיליון שקל תמורת הקצאה של כ-11.4% מהון המניות של אספן. גיוס האשראי נעשה תמורת הקצאה של אקוויטי (מניות) בשונה מהגיוס הנוכחי שנעשה כהלוואה בריבית (חוב). על אף המינוף הגבוה של הפרויקטים הסולאריים, גיפמן מדגיש כי החברה הקטינה את רמת המינוף שלה בחודשים האחרונים ועמה גם את הסיכון. "אנו מקפידים שגיוסי האשראי שלנו יהיו גיוסי אקוויטי ולא חוב, ולכן הכנסנו את קרן בראשית. אנחנו מאוד מקפידים שרמת המינוף שלנו תהיה סבירה, ולכן גם הקטנו אותה. צריך לזכור שההלוואות בתחום הסולארי הן הלוואות בעשרות מיליונים בלבד - ויחסית לחברה עם מחזור של מיליארד וחצי שקל - היקף השקעה כזה לא ישנה את התמונה בצורה מהותית", הסביר.



אספן גרופ עוסקת ביזום, פיתוח ומכירת פרויקטים בענפי הבנייה והנדל"ן, הקמה וניהול קניונים ומבני תעשייה ושולטת באספן נדל"ן. החל משנת 2007 החלה אספן גרופ להגדיל ולמקד את עיקר הפעילות לחו"ל. זאת לצורך רכישת נכסים מניבים, מרכזים מסחריים ומבנים המשמשים למטרות לוגיסטיקה, קליניקות רפואיות, משרדים, מלונאות, נופש ומסחר, המיועדים להשכרה בגרמניה, שווייץ והולנד.



אספן הרחיבה משמעותית את תיק הנכסים שלה בשנה האחרונה, ומאז תחילת 2010 ביצעה רכישות של נכסים בהיקף של כ-500 מיליון שקל. בין היתר, רכשה 50% ממבנה מסחרי בשוויץ לפי שווי של כ-175 מיליון שקל; בניין משרדים המושכר לדויטשה טלקום בגרמניה לפי שווי של כ-68 מיליון שקל ואת בניין אופיס דיפו בהולנד תמורת כ-90 מיליון שקל. החברה מחזיקה שטחים מניבים בהיקף כולל של למעלה מ-300 אלף מ"ר, המושכרים בשיעורי תפוסה של כ-94%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully