וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת התזונה של ארה"ב: "התפיסה שצריכת חלב ומוצריו פוגעת בבריאות מזיקה ומוטעית"

עמירם כהן

13.3.2011 / 13:34

בכנס הציגו 4 חוקרים את מחקריהם, בהם הוכח כי צריכה סדירה של מוצרי חלב עשויה להקטין את החשיפה לאנמיה



פרופ' ג'אטינדר בהטיה, היו"ר התורן לשנה זו של ועדת התזונה האמריקאית ומנהל המחלקה לנאנטולוגיה (חקר הביולוגיה של יצורים בני זמננו) באוניברסיטת ג'ורג'יה, הזהיר בכנס שקיימה לאחרונה קרן המחקר של מועצת החלב, מפני התפיסה שתפסה לה אחיזה בעשורים האחרונים בציבורים גדולים באוכלוסיה האמריקאית ובאוכלוסיות המערביות, כי צריכה סדירה של מוצרי חלב פוגעת בבריאות, תפיסה שבגינה אוכלוסיות גדולות נמנעות מלצרוך מוצרי חלב באופן סדיר.



לדברי פרופ' הטיה מחקרים אמפיריים שנערכו בשנים האחרונות בקרב קבוצות אוכלוסיה הנמנעות באופן שיטתי מצריכת חלב ומוצריו, מציגים תמונה בריאותית קשה ממנה עולה כי אוכלוסיות אלה חשופות למחלות, החל מאלה הנגרמות ממחסור בוויטמין d ובסידן וכלה במחלות שלד כאוסטיאופורוזיס.



ד"ר טובה אברך, מנהלת קרן המחקר של מועצת החלב ציינה בפתיחת הכנס המדעי כי בעידן בו אנו חיים, הגבולות בין אמונה למדע השתבשו והתנגשו. לדבריה, יש לדבוק ברפואה המבוססת על ראיות מחקריות ולא על אמונות שאין להן כל ביסוס מחקרי - אמפירי.



בכנס הציגו 4 חוקרים שזכו במלגות מועצת החלב את מחקריהם, בהם הוכח כי צריכה סדירה של מוצרי חלב עשויה להקטין את החשיפה לאנמיה; לחומצות השומן שבמוצרי חלב יש השפעה חיובית על שמירת בריאות השלד; הוכח כי החלב מהווה פלטפורמה לקליטת ויטמין d בגוף וכן מחקר העוסק במיפוי מולקולארי של מוצרי חלב על מנת להתאימם לאנשים הסובלים מאי סבילות ללקטוז (סוכר חלב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully