וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנזק ביפן יעלה לביטוחים מיליארדי דולרים"

13.3.2011 / 14:00

לפי אנליסטים, עיקר הנזק מרעידת האדמה ביפן ייפול על חברות הביטוח, שיישאו בהוצאות של מיליארדי דולרים. לפי ההערכות רק באזור טוהוקו היה רכוש מבוטח בשווי של 300 מיליארד דולר

אף שעדיין קשה לאמוד את עלות הנזקים העצומים כתוצאה מרעידת האדמה ביפן, באזור טוהוקו, שנפגע בצורה החמורה ביותר כתוצאה מרעש האדמה, היה רכוש מבוטח בשווי של 300 מיליארד דולר - כך מעריכה חברת AIR, המפתחת מודלים לאומדן הנזקים מאסונות טבע בעולם.

באזורים נוספים ביפן שנפגעו באופן פחות קשה נמצאים נכסים מבוטחים בשווי 400 מיליארד דולר, אמרה ג'יאנטה גוין, סגנית נשיא בכירה למחקר ומודלים ב-AIR. החברה בחנה גם את המחוזות שנפגעו מהצונאמי שהגיע בעקבות רעידת האדמה, והסיקה כי רכוש מבוטח בשווי 24 מיליארד דולר היה ממוקם ברצועת החוף שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהרעש, לדברי גוין.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
שווי הנכסים המבוטחים אינו מרמז על ההפסדים הצפויים/רויטרס

עם זאת, גוין אמרה כי שווי הנכסים המבוטחים אינו מרמז על ההפסדים הצפויים, והוסיפה כי רק בעוד ימים ואפילו שבועות ניתן יהיה להעריך במדויק מה שווי ההפסדים ועלות תיקון הנזקים. אחת הבעיות באומדן הנזקים הוא שעוצמת רעש האדמה והמיקום שלו היו לא צפויים, אמרה גוין.

Eqecat, חברה נוספת לאומדן נזקים, אמרה כי רעידת האדמה ביפן, שעוצמתה הוערכה ב-8.9 בסולם ריכטר, היתה חזקה לפחות פי שמונה מכל תרחיש של רעידת אדמה שצפתה החברה ביפן ב-30 השנים הקרובות. Eqecat אמרה בשבת כי ההפסדים הכלכליים כתוצאה מרעידת האדמה יעלו על 100 מיליארד דולר, אך לא סיפקה הערכה בנוגע לעלויות לחברות הביטוח.

אנליסטים מסטנדרד אנד פור'ס (S&P) העריכו ביום שישי כי חברות הביטוח צפויות לספוג ברבעון הנוכחי תביעות בסך 30 מיליארד דולר הקשורות לרעידות האדמה ביפן ובניו זילנד ולאירועים במזרח התיכון.

הבוקר שאחרי רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
לפי הערכות, רק 14% מבעלי הנכסים ביפן מחזיקים בפוליסות ביטוח נגד רעידות אדמה/רויטרס

חברות ביטוח וביטוח משנה אשר חשופות לשוק היפני, כמו AIG ,ACE, מינכן רה וסוויס רה צפויות לפרסם רק בעוד כמה שבועות את הערכותיהן להפסדים. גם אז, הנתונים עלולים לעלות בחודשים הבאים, כפי שקרה לאחר רעידת האדמה שהתרחשה בספטמבר 2010 בניו זילנד.

אחד הגורמים שצפוי להקטין את הפסדיהן הוא השיעור הקטן יחסית של יפנים מבוטחים. לפי חלק מההערכות, רק 14% מבעלי הנכסים ביפן מחזיקים בפוליסות ביטוח נגד רעידות אדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully