וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח פועלים איי.בי.איי חושף: בתקופת קינן הוגדל התשלום לאיי.בי.איי - נותן החסות לפורום CFO - ב-25%

ערן אזרן

13.3.2011 / 14:18

בעקבות ניגוד העניינים התפטרה קינן בחודש שעבר מחברות בדירקטויריון - כשלוש שנים לאחר חתימת הסכם החסות



אנו נמצאים בפתחה של עונת הדו"חות, ובין שאר החברות שמדווחות על תוצאותיהן נמנות גם חברות החיתום. מי שהקדימה היתה פועלים-איי.בי.איי, שדיווחה בסוף השבוע על תוצאותיה. הדו"ח חושף את השתלשלות האירועים במהלך התפטרותה של נגה קינן, יו"ר פורום סמנכ"לי הכספים של המשק, מתפקיד דירקטורית חיצונית בחברה.




מהדיווח עולה כי במהלך כהונתה של קינן בחברת החיתום, הוחלט להעלות את שיעור התשלומים המועברים לבית ההשקעות איי.בי.איי מ-64 אלף שקל ל-80 אלף שקל בחודש - גידול של 25%. בית ההשקעות איי.בי.איי, המחזיק ב-35% מחברת החיתום, הוא מבין הממנים של פורום סמנכ"לי הכספים של המשק (cfo), חברה פרטית שבראשה עומדת קינן. במסגרת הסכם חסות בין הפורום לבין בית ההשקעות, הועברו מאז שנת 2008 כ-530 אלף שקל.



מהדיווח עולה כי בסוף ינואר פנתה קינן, המכהנת כדירקטורית חיצונית בחברה, לדירקטוריון פועלים איי.בי.איי והודיעה כי פורום cfo שבבעלותה מקבל תשלומים מבית ההשקעות. בעקבות פנייתה של קינן החליט הדירקטוריון להיוועץ בעורכי דין חיצוניים בשאלה האם מדובר ב"זיקה זניחה", והאם קיים הליך המאפשר להכשירה להמשיך בתפקיד. למרות זאת, קינן החליטה לדווח על סיום העסקתה בחברה ב-15 בפברואר 2011.



בחוק החברות נאסר על דירקטור חיצוני להיות בעל זיקה כלכלית לחברה בה הוא מכהן או לתאגיד הקשור לה, וכן נאסר עליו להיות בעל קשר "מהותי" להנהלתה. החוק מנסה להבטיח את אי תלותו של הדיקרטור החיצוני ואת האובייקטיביות שלו בביצוע תפקידו, דבר שבמקרה זה הועלו ספקות לגביו.



במכתבה לדירקטוריון כתבה קינן כי "תשומת לבה הופנתה לכך", וציינה כי היא כשלעצמה לא ראתה בכך בעיה העלולה לפגוע במעמדה כדח"צ. קינן טענה במכתבה שהיקף תרומתה של בית ההשקעות קטנה יחסית למחזור הפעילות של הפורום, וכן שדבר החסות מפורסם וידוע לכל באמצעות הלוגו של בית השקעות המפורסם בכל מסמכי הפורום או אתר האינטרנט שלו. קינן ציינה במכתבה כי "לאור החשיבות הרבה שאני רואה בנקיטת כל הצעדים הנדרשים בכדי לפעול באמינות, מהימנות ושקיפות מקסימלית, אני מוצאת לנכון להתפטר מתפקידי כדח"צ בפועלים-אי.בי.אי".



ההתפטרות של קינן הביאה לכך שוועדת הביקורת של פועלים איי.בי.איי, עליה מוטלת חובת בחינת הדו"חות הכספיים של החברה, הורכבה משני חברים בלבד. החוק קובע כי על ועדת הביקורת להוות לפחות שליש מחברי הדירקטוריון, וכתוצאה מההתפטרות מנתה הוועדה שני חברים בלבד - חמישית מסך חברי הדירקטוריון בחברה (10 חברים).



לא ניתן עד עתה להשיג את תגובתה של קינן.



מחיר ההנפקה הכושלת



הכנסותיה של פועלים איי.בי.איי גדלו ב-26% ב-2010 בהשוואה לשנה שלפניה. ההכנסות הסתכמו בכ-41.8 מיליון שקל מ-141 עסקות של גיוסי הון, בהשוואה ל-33 מיליון שקל מ-73 עסקות בשנת 2009. עם זאת רשמה החברה הפסד של כ-10 מיליון שקל ב-2010 לעומת רווח של 2.5 מיליון שקל בשנה הקודמת. ההפסד נגרם כתוצאה מירידת ערך בשווי 10 מיליון שקל במניות אלון גז, בהן החזיקה בשל התחייבות חיתומית במסגרת הנפקה מהרבעון הראשון. החברה רכשה אז 22 מיליון שקל מתוך הנפקה של 31 מיליון שקל. ההפסד חתך את הרווח התפעולי ב-31% לכ-15 מיליון שקל. בסה"כ בכל שנת 2010 הפעילה החברה התחייבויות חיתומיות בשמונה הנפקות – ובסך כולל של כ- 40 מיליון שקל.



מהדו"חות עולה עוד כי ההון העצמי של החברה לשנת 2010 גדל ועמד על סך של כ-129 מיליון שקל המהווה כ-97% מהמאזן. כמו כן החברה הכריזה כי תחלק דיבידנד של 9 מיליון שקל לרבעון הרביעי - בדומה לחברות החיתום האחרות הנוהגות לחלק את הרווחים שלהם כדיבידנד מדי רבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully