וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות המפרץ הפרסי בעקבות סיכולו של "יום הזעם" בסעודיה; דובאי קופצת ב-4%

סוכנויות הידיעות

13.3.2011 / 14:49

במצרים צפויים היום הרגולטורים להחליט מתי לחדש את המסחר בבורסה



בורסות המפרץ הפרסי רושמות עליות, בהובלת דובאי שעולה לרמה הגבוהה זה שבועיים, וזאת לאחר שיום הזעם בסעודיה עבר בשקט, מה שהרגיע את חששות המשקיעים מהתפשטות המהומות בעולם הערבי ליצואנית הנפט הגדולה בעולם.



בורסת דובאי עולה ב-4% לרמה התוך יומית הגבוהה ביותר מאז 27 בפברואר; אבו דאבי עולה ב-1.4%; קטאר עולה ב-2.9%; עומאן מוסיפה 1.5%; הבורסה הסעודית עולה ב-0.4%, לאחר שאתמול זינקה ב-3.1% בשל סיכולו של יום הזעם. ההפגנות בסעודיה "היו בסופו של דבר הרבה יותר רגועות מהצפוי, ולכן מדד תדוול עלה אתמול", אמר אחמד תלחאווי, אנליסט ברויאל קפיטל באבו דאבי. "השווקים המקומיים מיישרים קו עם ההתאוששות הטכנית".



המשטרה וכוחות לפיזור הפגנות הציפו את הערים הגדולות בסעודיה ביום שישי, ושיבשו את תוכניותיהן של תנועות המחאה להפגין נגד השלטון. המפגינים דרשו להפוך את סעודיה לממלכה חוקתית, לנתק את בית המלוכה מטיפול ישיר במדיניות ובכך להפוך את תפקידו של המלך לסמלי בלבד. יתר הדרישות נוגעות לביטול "מיסוי לא הוגן", להעלאת שכר המינימום ל-2,600 דולר לחודש ולהענקת זכויות מלאות לנשים.



במצרים, ייפגשו היום הרגולטורים על השווקים הפיננסיים, במטרה להחליט מתי לחדש את המסחר בבורסת קהיר, לאחר כמעט חודשיים שבהם היא סגורה. סוכנות ידיעות מצרית דיווחה לפי מקורות מקורבים לבורסה כי המסחר צפוי להתחדש ביום רביעי או בתחילת השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully