וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד פייפאל, פיטר תיל: פייסבוק שווה 150 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

13.3.2011 / 14:56

תיל, מהמשקיעים הראשון בפייסבוק: "פייסבוק היא החברה פורצת הדרך המובילה של 8 שנים האחרונות"



"פייסבוק שווה 150 מיליארד דולר" - כך אמר היזם האגדי פיטר תיל, מייסד שירות התשלומים פייפאל ומהמשקיעים הראשונים ברשת החברתית, בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף".



"קשה לי שלא להישמע משוחד כשאני מדבר על הנושא הזה", אמר תיל, "אבל אין ספק שפייסבוק היא חברת הטכנולוגיה פורצת הדרך המובילה של 7-8 השנים האחרונות. הערכת השווי הנוכחית של פייסבוק היא כשליש מגוגל. אבל אם חושבים על מה שפייסבוק עושה כדי לשנות את העולם, בהחלט ניתן לטעון שהשווי שלה זהה לזה של גוגל". עם זאת, תיל הוסיף כי "אם פייסבוק היתה מנוהלת על ידי אנשים שמנסים לעשות כסף, הם היו מוכרים אותה תמורת מיליארד דולר ליאהו ב-2006. העדיפות העליונה היא להקים חברה שתשנה את העולם".



בקיץ 2004 היה תיל אחד מראשוני המשקיעים בפייסבוק, כשביצע השקעה של 500 אלף דולר ברשת החברתית הצעירה, אז עם פחות ממיליון משתמשים, בתמורה לחלק ממניותיה. כיום שווה הנתח של תיל בפייסבוק קרוב ל-2 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאחד מששת המיליארדרים הקשורים לפייסבוק ברשימת העשירים של "פורבס".



שווי השוק של פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם עם יותר מ-500 מיליון משתמשים, זינק בחדות בחודשים האחרונים בעקבות מסחר ער במניותיה בשוק המשני, בו נסחרות חברות שטרם הונפקו, ולאחר שגולדמן סאקס השקיע בתחילת השנה 450 מיליון דולר בחברה לפי שווי של 50 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully