וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את תוכנית נתניהו להאצת הבנייה

מוטי בסוק

13.3.2011 / 15:33

אושרה תוכניתו של ראש הממשלה להאצת הבנייה, לפיה יוגדל מלאי הדירות ב-50 אלף דירות בתוך 18 חודשים. נתניהו: "כל שנה נוצר פער של 10,000 דירות"

הממשלה אישרה היום את תוכנית רה"מ להאצת הבנייה במטרה לעצור את עליית מחירי הדירות. בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ בנימין נתניהו, כי "ישראל מפגרת בתחום התכנון והבנייה. כל שנה נוצר בארץ פער של עשרת אלפים דירות. לאורך עשור מדובר בפיגור של עשרות אלפי דירות".

"דבר זה פוגע בזוגות צעירים ובחיילים משוחררים שידם אינה משגת לממן את המחיר הגואה של הדירות". לדברי נתניהו, בתהליך הרגיל לא נוכל לסגור את הפער הזה. התוכנית החדשה היא בבחינת כביש עוקף בירוקרטיה. היא תוכל לאפשר למדינה להכין במשך 18 חודשים מלאי של 50 אלף דירות כדי להקל על מצוקת הדיור.

בעקבות דיונים קדחתניים שהתקיימו בסוף השבוע בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנכ"ל משרדו איל גבאי, ובין היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, והמשנה ליועץ המשפטי שרית דנה, סוכם על נוסח החקיקה, הליך החקיקה בנושא הוד"לים (ועדת דיור לאומית) ועל סמכויות הוד"לים. הנושא נידון עתה בממשלה.

המשא ומתן של נתניהו וגבאי עם ויינשטיין ודנה הביא לשינויים בנוסח החקיקה וסמכויות הוד"לים. מדובר בשינויים מסוימים, לא מהותיים, שיביאו לפחות דורסנות של הוד"לים מול תוכניות המתאר הארציות ומול ועדות הבנייה הקיימות.

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור יוג'ין קנדל, אמר בישיבת הממשלה המתקיימת כעת על נושא הוד"לים כי "נדל"ן זה לא רק מקום שגרים בו אלא נכס שמשקיעים בו. כדי לשנות את המגמה צריך לשנות ציפיות. התוכנית להאצת הבנייה מבטיחה שהיצע הקרקע יגדל בקרוב וגם שהציבור המשקיע בדיור ישתכנע בכך ויתמחר את הדירות בהתאם".

לפני כשבוע הכריז נתניהו במסיבת עיתונאים על תוכנית, אשר תחול רק על אזורי הביקוש במרכז הארץ ועל דירות בגובה מסוים, במסגרתה תוקם ועדה שתיקרא וד"ל - ועדה לדיור לאומי, שתאפשר מסלול מהיר לקבלת אישור לבניית דיור אזרחי.

לדברי נתניהו, תוכניות בנייה שנמצאות בהליך רישוי יקבלו סימון המייחד אותן כתוכניות להאצת הבנייה. רשימה של 50 אלף דירות תתחדש באופן שוטף, וכאשר תוכנית תצא מהרשימה בשל אישור או בשל הקפאתה או ביטולה תצורף לרשימה תוכנית אחרת במקומה. "את רשימת התוכניות תקבע הממשלה על פי קריטריונים שיקבעו מראש על ידי משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל", אמר ראש הממשלה. "הוועדות יהיו אוטוסטרדות לשיווק עשרות אלפי דירות, הן יהיו מסלול עוקף בירוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully