וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו אלקטריק טושיבה וחברת הרכבות איסט ג'פאן צפויות לספוג הפסדים גדולים באסון

סוכנויות הידיעות

13.3.2011 / 15:47

טושיבה, יצרנית הגדולה ביותר של כורים גרעיניים ביפאן, תהיה נתונה לחקירה ופיקוח בעקבות התאונה בכור



חברת החשמל טוקיו אלקטריק פאואר, קונצרן טושיבה וחברת הרכבות איסט ג'פאן הן בין החברות הצפויות להיות הנפגעות ביותר מרעידת האדמה הקשה שעברה על יפאן, אמרו אנליסטים ומשקיעים לבלומברג.




טוקיו אלקטריק, הנאבקת עתה למנוע היתוך בכור הגרעיני פוקושימה, תיאלץ לשאת בעלויות שיקום ובנייה מחדש עצומות. טושיבה, היצרנית הגדולה ביותר של כורים גרעיניים ביפן, עשויה להיחקר ולהיות נתונה לפיקוח חמור יותר, אמר מינורו מטסונו, נשיא חברת ניהול הנכסים ואליו סרץ' בטוקיו.



"המצב עבור טוקיו אלקטריק וכל חברה הקשורה לאנרגיה גרעינית לא יהיה טוב. החשש הגדול הוא שהמצב ידרדר לתקרית נוסח צ'רנוביל", אמרו אנליסטים.



ראש ממשלת יפן נאוטו קן הורה לנשיא טושיבה נוריו סאסאקי לסייע במאמצי בלימת הדליפה הגרעינית בפוקושימה, לפי דיווחים. דובר טושיבה אישר את הפגישה בין השניים אולם לא אימת את הדברים. טושיבה הודיעה על סגירה של מפעל שבבים שלה.



איסט ג'פאן רייל, שספגה הפסד של 731 מיליון דולר ברעידת האדמה ב-2004, צפויה לספוג פגיעה ברווחיה בגלל האסון. המפעילה הגדולה ביותר של רכבות ביפן השביתה את פעילותה באזור טוהוקו בו פגעה הרעידה ובאזור טוקיו, וכן את שירות רכבות הקליע שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully