וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורות טובות לבן דב: מידרוג מעלה את סדרות האג"ח של סאני ל-Baa2 עם אופק חיובי

יעל פטר

13.3.2011 / 18:01

העלאת האופק נובעת משיפור במינוף הפיננסי וקיטון בהיקף החוב



מידרוג מאשרת מחדש דירוג של baa2 ל-3 סדרות אגרות החוב של חברת האלקטרוניקה , שבשליטת אילן בן דב, וכמו כן משנה את אופק הדירוג של החברה מיציב לחיובי. "הדירוג נתמך בשליטה באחזקה העיקרית של החברה, סקיילקס המחזיקה בכ-78.8%, ובשירשור בפרטנר, בעלת מיצוב עסקי ופיננסי גבוהים בשוק הסלולר ויכולת יצור מזומנים חזקה ויציבה", כך נימקה חברת הדירוג.



בנוסף מציינים במידרוג כי הדירוג נתמך במינוף פיננסי נמוך יחסית, אשר להערכת החברה, גם במצב של לחצים אקסוגניים יוותר המינוף יחסית נמוך. כמו כן, יחס הכיסוי השוטף תואם את רמת הדירוג. עם זאת מציינים במידרוג כי "הסיכונים העסקיים של החברה הינם ריכוזיות גבוהה של תיק האחזקות וחשיפה לענף התקשורת, אשר על אף היותו בעל סיכון נמוך יחסית, מאופיין במידה מסוימת של אי ודאות".



מהלך זה מגיע על רקע הרגולציה האינטנסיבית להגברת התחרות והקטנת חסמי הכניסה. אלו יכולים להשפיע לרעה על יכולתה של פרטנר לחלק דיבידנד ועל שוויה. במידרוג מציינים גם את הנזילות הנמוכה של סאני ותלות בדיבידנדים שוטפים מסקיילקס.



אופק הדירוג החיובי נובע משיפור במינוף הפיננסי של החברה, לאור הקיטון בהיקף החוב. וכמו כן הוא משקף את הגמישות הפיננסית הגבוהה של החברה. ישנו היקף מהותי של מניות סקיילקס אשר אינן תחת שעבוד, והן מהוות כרית ביטחון לשירות החוב בסאני. מניות אלו יכולות להוות מקור אלטרנטיבי לשירות החוב, אם בדרך של מימוש המניות או באמצעות מינופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully