וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוא הרכב לישראל: היבואנים מחכים לעדכונים מיפן

דניאל שמיל

13.3.2011 / 18:42

היצרן הנמכר ביותר בישראל הוא מאזדה מיפן, וכמוהו גם מותגי רבי מכר אחרי כמו טויוטה, סוזוקי ומיצובישי



בענף הרכב עוקבים בימים אלה בדריכות אחרי המתרחש ביפן, יצואנית הרכב הגדולה ביותר לישראל. בחודשיים הראשונים של 2011 היו המכוניות היפניות עם 30.7% מכלל המכוניות המיובאות לישראל, ובשנת 2010 כולה היה שיעורן גבוה עוד יותר עם 36.6%.



היצרן הנמכר ביותר בישראל הוא מאזדה מיפן, וכמוהו גם מותגי רבי מכר אחרי כמו טויוטה, סוזוקי ומיצובישי. בעקבות האסון השביתה טויוטה את הייצור לגמרי, כדי לאפשר לעובדים ליצור קשר עם בני משפחה ולהתמודד עם המצב.



מפעליהם של הונדה, ניסאן וסובארו בצפון יפן השהו אף הם את הייצור. בהונדה נהרג אחד העובדים במחלקת המחקר והפיתוח של החברה, ושריפות פרצו בשני מפעלים של ניסאן. בנוסף, עשרות מכוניות מתוצרת אינפיניטי שיועדו למשלוח ליפן וארה"ב נסחפו וניזוקו בגל הצונאמי. מתקני הייצור של מאזדה, מיצובישי ומשאיות איסוזו לא ניזוקו באסון.



המידע שהיבואנים קיבלו עד כה היה דל ומועט, "מוקדם מדי" אמרו ביפנאוטו יבואנית סובארו, "לא הצלחנו לקבל תשובות היצרנית ונדע תוך יום או יומיים". לדברי יעל מנור, מנהלת התקשורת השיווקית ביוניון מוטורס - יבואנית טויוטה, "כרגע הם דואגים לעובדים ומנסים לבדוק איך הם יכולים לעזור להם ועדיין לא דיברנו על ייצור ומועדי אספקה".



"דיברתי איתם ביום שישי" סיפר בכיר באחד היבואנים, "ואני לא רוצה להציק להם שוב. יש בדרך משלוחים לשלושה חודשים הקרובים, ואני לא צופה בעיות אספקה בהמשך". גם בקרסו, יבואנית ניסאן ואינפיניטי, אין עדיין פרטים על שינויים במועדי אספקה של מכוניות.



נראה כי היבואנים מוטרדים יותר משערי הין היפני. ביומיים האחרונים הין טיפס מעט, אך לפי בכירים בענף "אלה תנודות יומיות רגילות של שער המטבע ואי אפשר להסיק מכך לגבי העתיד". היבואנים חוששים מתרחיש של עליית הין בשל הזרמת הון גדולה שתיועד לשיקום התשתיות ביפן. אולם בכיר באחד היבואנים העריך, כי "יפן היא ארץ מוטת יצוא ואינה יכולה להרשות לעצמה עלייה של הין. ייתכן והממשלה היפנית תדפיס כסף, וכך תגרום לאינפלציה והחלשות המטבע".



יש להוסיף כי החלק של המכוניות היפניות ביבוא לישראל קטן בהתמדה בשנים האחרונות (ב-2007 היו היפניות 5.15% מכלל המכוניות שיובאו לישראל) בעיקר בשל העובדה שיצרני רכב יפניים עוברים לייצר מחוץ ליפן. כך למשל מאזדה 2 סדאן מגיעה אלינו מתאילנד, טויוטה אוריס מבריטניה ניסאן טידה מיוצרת במקסיקו וסוזוקי אלטו בהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully