וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש: נפטא תשלם לפלאטו שרון 100 אלף דולר בעבור תיווך בקונגו

הילה רז

13.3.2011 / 18:53

באמצע שנות ה-90' תיווך פלאטו שרון בכמה עסקות למכירת זכיונות נפט לנפטא קונגו



חברת חיפושי הנפט ישראל והחברה הבת שלה נפטא קונגו ישלמו לחברת הנדווד פייננס של שמואל פלאטו שרון 100 אלף דולר בעבור תיווך למכירת זיכיונות לקידוחי נפט בקונגו, כך קבע היום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודה פרגו.



בתביעה בסך 600 אלף דולר שהגיש פלאטו שרון ב-2004 הוא טען כי באמצע שנות ה-90' סייע לנפטא קונגו לזכות בזיכיון לקידוח נפט בקונגו, אך החברה לא שילמה לו בעבור שירותיו.



בכתב ההגנה שהוגש הכחיש מנכ"ל נפטא לשעבר, יוסי לוי, את הטענות של פלאטו שרון, וטען כי אין בהן ממש. לגרסתו ההסכם היה שרק במקרה של רווח מהקידוח, תשלם החברה לפלאטו שרון. הקידוח נכשל, לכן לטענתו של לוי דרישתו של פלאטו שרון אינה מוצדקת.



השופט דחה את טענותיו של לוי כי במהלך המשא ומתן לחתימת ההסכם הוא הבהיר היטב לפלאטו שרון כי פוטנציאל הזיכיונות הוא על הנייר בלבד, וכי רק לאחר ביצוע קידוח בזיכיון ניתן יהיה לדעת אם קיים נפט בשטח הזיכיון ומה גודלו של שטח הנפט. השופט סבר כי בעת שלוי ופלאטו שרון שוחחו בנוגע לתמורה הראויה, הם לא העלו כלל על דעתם אפשרות כי הפקת הנפט מאחד הזיכיונות לא תהיה כדאית ומסחרית.



לכן השופט פסק כי "העדר כדאיות כלכלית - מסחרית לנפטא ישראל ונפטא קונגו בהפקת כמות הנפט שנמצאה, אין בה כדי לפטור אותן מתשלום תמורה לתובעת עבור טרחתה ופעילותה אצל ממשלת קונגו להסדרת הזיכיונות".



בנוסף ל-100 אלף דולר שהטיל השופט על נפטא לשלם הוא קבע כי על נפטא לשלם 50 אלף שקל שכר טרחת עורכי דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully