וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקרנות רשמה ירידה של 800 מיליון שקל על רקע המומנטום השלילי בעולם

יעל פטר

13.3.2011 / 18:55

המשקיעים בורחים אל קרנות כספיות שגייסו מתחילת החודש 660 מיליון שקל



"תעשיית קרנות הנאמנות פתחה את חודש מרץ במומנטום שלילי, כתמונת ראי למצב השווקים שהתבטא בירידת שערים חדות בשוקי המניות וירידות שערים מתונות יותר באגרות החוב, ממשלתי וקונצרני כאחד", כך אומרים היום הכלכלנים מבית ההשקעות מיטב, בסקירתם השבועית על תעשיית הקרנות.



בסיכום 10 הימים הראשונים של החודש, רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות של 500 מיליון שקל, כאשר מנגד נהנו הקרנות הכספיות מגיוסים ערים של כ-650 מיליון שקל. המגמה השולטת כרגע בתעשיית הקרנות היא צמצום ברמות הסיכון, שמתבטא במעבר לפדיונות של קרנות אג"ח חברות וכללי, וכמו כן, מתבטא בצמצום הפדיונות מהקרנות המתמחות באפיק הממשלתי. פדיונות גבוהים נרשמו בקרב הקרנות המנייתיות, ומעבר משקיעים נרשם לקרנות כספיות שקליות המוות מקלט בטוח בימים אלו, אומרים במיטב.



האפקט השלילי הורגש בצורה ניכרת בקרנות הקנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) שרשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-200 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות בישראל פדו כ-160 מיליון שקרל, הקרנות הגמישות רשמו יציאת כספים של כ-80 מיליון שקל, אולם הקרנות המתמחות במניות בחול נהנו מגיוסים של כ-40 מיליון שקל.



במיטב מציינים כי, מתחילת החודש רשמו הקרנות המתמחות במניות בישראל ירידה בשיעור ממוצע של כ-2.8%, הקרנות הגמישות ירדו בכ-2.6% והקרנות המתמחות במניות בחו"ל התממשו בצורה מתונה יותר וירדו ב-1.3%.



באפיק הממשלתי, גם כן נרשמו ירידות, ובשל כך, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד פדו כ-170 מיליון שקל והקרנות השקליות רשמו פדיונות של כ-150 מיליון שקל. מדובר בקצב הפדיונות הנמוך ביותר בחודשיים האחרונים, זאת על רקע העלייה באי הוודאות.



קרנות אג"ח חברות וכללי סבלו אף הן מיציאת כספים של כ-60 מיליון שקל. הקרנות הכספיות המהוות מקום מפלט לעת צרה, נהנו מגיוסים ערים מתחילת החודש שהסתכמו בכ-660 מיליון שקל, והן כרגע ניצבות לבדן בראש המגייסות בתעשיית הקרנות החודש.



קרנות ממונפות ואסטרטגיה סיימו את 10 הימים הראשונים של החודש עם גיוס של כ-25 מיליון שקל, וקרנות אגד חוץ פדו כ-25 מיליון שקל. סך הכל מתחילת החודש ירדו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-800 מיליון שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-150 מיליון שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות של כ-950 מיליון שקל. התעשייה כולה מנהלת כ-161.5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully