וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בכנסת: הפעילים של מלכיאור יערכו "מפגש חירום" על ששינסקי

TheMarker Online

13.3.2011 / 21:00

המפגש יחל בשעה 11:30 וייקחו בו חלק: חברי הכנסת כרמל שאמה הכהן, שלי יחימוביץ', זבולון אורלב ונוספים



פורום פעולה אזרחית, הנאבק להעלאת חלקו של הציבור ברווחים מהגז שהתגלה מול חופי ישראל, יקיים מחר מפגש חירום עם חברי הכנסת המובילים את המאבק הפרלמנטרי. כמאה מראשי תאי הפעילים של הפורום יגיעו מכל רחבי הארץ אל הכנסת למפגש, שיחל בשעה 11:30 באולם הישיבות של ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת.



בין המשתתפים גם חברי הכנסת כרמל שאמה, שלי יחימוביץ', שי חרמש, דב חנין, אורי אורבך, אריה אלדד, ניצן הורוביץ, זבולון אורלב, חיים אורון, יעקב אדרי, אורית זוארץ ורבים נוספים.



הרב מיכאל מלכיאור, מייסד פורום פעולה אזרחית אמר הערב (ראשון) כי הפעם הציבור מעורב באופן אינטנסיבי בדיוני ועדת הכספים: "נגמרו הימים בהם בירורים מסוג זה התקיימו בוועדות כנסת במעמד צד אחד, קרי סוללות מנהלים, עורכי הדין ולוביסטים של חברות הגז. הוא הוסיף כי "אסור לשכוח את הצורך להבטיח שכל הכנסות המדינה מאוצרות הטבע - יופנו לקרן השקעות מיוחדת אותה עוד צריך להקים - וזו תשקיע את תשואתה ביצירת מפנה חברתי דרמטי בישראל. הציניקנים יכולים ללהג כמה שהם רוצים - אבל המאבק הזה הוא מאבק על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים שלנו לטובת הדורות הבאים".



השבוע יימשכו הדיונים בוועדת הכספים



ועדת הכספים מנהלת מיום רביעי האחרון סדרת דיונים יומיים על המלצות ועדת ששינסקי לקראת אישורם והעלאתן להצבעה בכנסת. את הדיונים שיימשכו עד סוף השבוע הנוכחי, מנהלים לסירוגין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שאמה הכהן.



בוועדה כעת קיים רוב בעד המלצות ועדת ששינסקי, אולם חלק גדול מהחברים בה תובעים להכניס שינויים שיקלו על חברות חיפושי הגז והנפט. היום נודע כי חברי הכנסת מירי רגב (ליכוד), ציון פיניאן (ליכוד) ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) הגישו הבוקר הסתייגות לוועדת הכספים ובה הם הציעו להפחית את שיעור ההיטל על חברות הגז מ-50% ל-40%.



מלבד הדיון על שיעור המס על התגליות, שני נושאים נוספים עומדים במוקד הדיונים. האחד הוא הרצון של שר האוצר להביא את ההמלצות להצבעה בהליך מזורז עוד לפני פגרת הכנסת בפסח. הנושא השני הוא הוויכוח לגבי קרן התקבולים שעתידה לקום שבה יופקדו רווחי אוצרות הטבע.



"טייקוני הגז פועלים לדחות את חקיקת חוק ששינסקי למושב הקיץ של הכנסת, במגמה לטרפד את החקיקה", טען בסוף השבוע מקור בכיר במשרד האוצר. "הטייקונים עושים זאת על ידי שכנוע של חברי כנסת להתנות את תמיכתם בשילובה בנוסח החוק את הקמתה של קרן לייעוד תקבולי המסים", אמר המקור.



"טייקוני הגז שינו את הטקטיקה שלהם, ובמקום להתנגד להצעת החוק הם מנסים להביא לעיכוב החקיקה באמצעות התביעה להקמת הקרן, המושמעת על ידי חברי כנסת רבים בוועדת הכספים הדנה בהצעת החוק", אמר הבכיר. אחד הח"כים בוועדת הכספים, שהעדיף שלא להזדהות, אמר כי "התביעה להקמת הקרן נועדה בין היתר לאלץ את הממשלה להתפשר עם חברות הגז, שתבעו להעניק ערבות מדינה לתמר, ולהעניק להן הקלות במסוי של מאות מיליוני שקלים".



משרד האוצר לא מתרגש מהאיומים



ביום רביעי התארח בוועדה שר האוצר, יובל שטייניץ, אשר אמר כי "הרווחים הגדולים מתגליות הגז צפויים להגיע רק בעוד 7-8 שנים". עוד באותו מושב, ח"כ שאמה הכהן התייחס לסוגיית האישור המזורז ואמר כי "אם המלצות ששינסקי לא יחוקקו עד לסוף המושב - אנו לא יודעים עם איזה כנסת אנו חוזרים לאחר הפסח".



בדיון ביום חמישי, אשר אליו הגיעו ארבעה חברי כנסת בלבד, הזהיר שאול מרידור, סגן הממונה על התקציבים באוצר, את אנשי חברת דלק "שלא להגיע לעולם של איומים בייקור מחיר הגז והחשמל. יש לממשלה דרכים להתמודד עם מונופול - ואם זה יהיה המצב - היא גם תעשה בהם שימוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully