וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעידת אדמה בעוצמה של 4.5 בסולם ריכטר תביא ל-20 אלף הרוגים בישראל"

שלומית צור

13.3.2011 / 21:44

איגוד המהנדסים: "מדינת ישראל צריכה להשקיע בין 4-3 מיליארד דולר בחיזוק מבנים"



רעש האדמה ביפן שהביא עימו צונאמי קטלני ולצפי של 10 אלף הרוגים, אמנם לא צפוי להתרחש בישראל באותה העוצמה, אך באיגוד המהנדסים טוענים כי הנזק בישראל יהיה לא פחות חמור גם בעת רעידת אדמה בעוצמה נמוכה יותר. "ראינו שביפן ברעידת אדמה מהחזקות שהיו, רוב הבתים שרדו ואף שימשו מקלט לאלפי יפנים מהצונאמי", אומר ישראל דוד ממלא מקום יו"ר איגוד המהנדסים בישראל. "לעומת זאת בישראל רוב הבתים נבנו בשנות ה-80-50 וברעידת אדמה בחצי עוצמה מהרעידה שהייתה ביפן התרחיש הוא ל-20 אלף הרוגים ולהרס של כ-300 אלף בתים".




לדברי דוד, מדינת ישראל צריכה להשקיע בין 4-3 מיליארד דולר בחיזוק בנייני המגורים, המשרדים ומבני הציבור על מנת להיות ערוכה לרעידת אדמה. "כנגד צונאמי בסדר הגודל שהיה ביפן אין כמעט מה לעשות, אולם כשמדובר ברעידות אדמה, מהעוצמתיות שהיו ב-140 השנים האחרונות, היפנים הוכיחו שבנייה עם הטכנולוגיות החדשות מצילות חיים של עשרות אלפי בני אדם", אמר דוד והוסיף כי "ישראל כמדינה היא תמיד מהראשונות שמציעות סיוע, אך כשמסתכלים מה היא עושה בכדי למנוע אסון מסוג זה אצלה בבית, מסתבר שכמעט ושום דבר".



דוד טוען כי ישראל מנתבת את התקציבים לטיפול בבעיה, במקומות הלא נכונים, שלא יצילו את חיי התושבים: "עד לפני חודש הושקעו כספים על תשדירי שרות בנושא רעידות אדמה בטלוויזיה שרק הפחידו את האזרחים ולא תרמו כלום לעמידות מבנים לרעידות אדמה", אומר דוד. "עכשיו משרד החינוך הקצה 130 מיליון שקל לטיפול בבתי הספר בכל הארץ. הכסף הזה הולך להתבזבז על בדיקות לפי תקן אנכרוניסטי שהוחלט במכון התקנים לבטל אותו. במקום זה היה אפשר להשקיע בחיזוק של 3,000 כיתות ולהציל 130 אלף תלמידים מהדורות הבאים".



לדברי דוד, על פי בדיקה שערך באזורי סיכון ניתן לחזק דירה או כיתת לימוד כנגד רעידת אדמה בעלות ממוצעת של 10 אלף דולר לפי טכנולוגיה שאומצה ברשות הפדרלית בארצות הברית. "בחישוב מהיר מדינת ישראל צריכה להשקיע בין 4-3 מיליארד דולר בחיזוק בנייני המגורים, בתי ספר, בתי החולים ובנייני המשרדים על מנת להיות ערוכים לרעידת אדמה", אמר דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully