וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן עירערה נגד ביטולה של תוכנית לדיור בר השגה בעיר על ידי הוועדה המחוזית

מאת שלומית צור

14.3.2011 / 6:58

בלעדי התוכנית הופקדה על ידי הוועדה המחוזית בתנאי שתכלול 140 דירות, מהן 16 לדיור בר השגה. באחרונה החליטה הוועדה המחוזית לבטל את מרכיב הדיור בר השגה, ולהפחית את מספר הדירות ל-108



>> עיריית רמת גן הגישה לאחרונה ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה נגד הוועדה המחוזית תל אביב, לאחר שזו החליטה לבטל תוכנית הכוללת דיור בר השגה, ואישרה במקומה תוכנית עם מספר דירות מופחת.

מדובר בתוכנית על שטח של 4.3 דונמים בפינת הרחובות הרצל וקריניצי בעיר, הנמצא בבעלות חברת פסגות גן, ובו שוכן מזה שנים בניין מועצת הפועלים. ב-2007 אישרה הוועדה המקומית תוכנית הכוללת שינוי יעוד השטח למגורים, והקמת בניין בן 44 קומות ו-175 דירות, והמליצה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה על הפקדתה.



הוועדה המחוזית החליטה להפקידה לפני שנה, ואף דרשה הקמת 16 דירות ברות השגה בפרויקט. ואולם, בנובמבר 2010 החליטה הוועדה המחוזית לבטל את מרכיב הדיור בר השגה בתוכנית ובשש תוכניות נוספות שכבר הופקדו, בנימוק שמנגנון מימוש דיור בהישג יד טרם הושלם.



בערר, שנכתב על ידי עורכת הדין אירה יעקב סולוביציק, הדגישה העירייה כי מדובר בנושא עקרוני המוגש על ידה ולא על ידי היזם, שמצדו היה מוכן לקבל את החלטת הוועדה המחוזית כדי לא לעכב את הבנייה. העירייה מנגד, רואה לנגד עיניה את מחויבותה כגוף ציבורי לנקוט מדיניות שתיתן מענה לדרישות דיור של אוכלוסייה צעירה המבקשת להישאר במרכז בכלל וברמת גן בפרט, ואינה יכולה לעשות זאת בשל מחירי הדירות הגואים ובשל ההיצע שאינו מדביק את הביקושים. "גם משרדי הממשלה זיהו מגמות אלה ועל כן הגדירו מדיניות וכלים בניסיון לשנות אותן", צוין בערר.



עוד טוענת העירייה בערר כי החלטתה של הוועדה המחוזית ביטלה בהינף יד עשרות דירות באזור תל אביב והמרכז, בשעה שההיצע כמעט לא קיים ולחץ הביקושים גורם לעליות מחירים ניכרות שמרחיקות את האפשרות להשגת דירה גם לשכבות ממעמד הביניים. "החלטת הוועדה המחוזית נעשתה באופן שרירותי, כוללני, ללא בחינה של תרומת התוכנית הספציפית למרכז הישן של העיר", צוין בערר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully