וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורי מציע לכצמן להפסיד 100 מיליון שקל בארבע שנים

מאת מיכאל רוכוורגר

14.3.2011 / 7:44

לאחר ארבע שנות שותפות, אורי דורי מציע לחיים כצמן לרכוש את חלקו בחברת הנדל"ן אכד שמחזיקה בא.דורי. ההצעה משקפת לא.דורי שווי של כ-300 מיליון שקל, נמוך מהשווי שלפיו רכש כצמן את חלקו



>> חברת גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, עידכנה אתמול במסגרת הדיווח לבורסה לגבי הסכומים שבהם מציע אורי דורי לרכוש או למכור את חלקה של גזית גלוב בחברת אכד הפרטית. אכד היא בעלת השליטה (כ-73.8%) בקבוצת הנדל"ן, האנרגיה והתשתיות א.דורי של אורי דורי ודוד כץ.



ההצעה של דורי באה במסגרת מימוש זכותו להפעיל את מנגנון המכירה והרכישה bmby (buy me buy you), שנקבע במסגרת הסכם בעלי המניות, ולרכוש את חלקה של גזית גלוב באכד, שמסתכם כיום ב-50% ומקנה לה אחזקה בשרשור של כ-37% מא.דורי. ב-30 הימים הקרובים יצטרכו הצדדים להסכים ביניהם מי בסופו של דבר יהיה בצד הקונה ומי בצד המוכר. bmby הוא מנגנון רכישה ומכירה הדדי, שבו כל שותף יכול לקנות את חלקו של השותף השני.

דורי, באמצעות חברת אנדורן הפרטית, מציע לכצמן וסגל לרכוש את אכד לפי שווי חברה (100%) של כ-164 מיליון שקל, כלומר לשלם כ-82 מיליון שקל. עם זאת, לאכד התחייבויות של כ-50-70 מיליון שקל (שאותן לא מציינת החברה בהודעתה לבורסה), כלומר שווי הפעילות של אכד נאמד לפי ההצעה בכ-215-235 מיליון שקל. בהתאם להחזקה של כ-74%, לא.דורי נגזר שווי של כ-290-316 מיליון שקל - המשקף פרמיה של כ-30%-45% ביחס לשוויה של א.דורי כיום בבורסה, וכן פרמיה של כ-60% לעומת הונה העצמי של א.דורי נכון לסוף ספטמבר 2010. גזית גלוב דיווחה אתמול לבורסה כי החברה שוקלת את תגובתה.



גזית גלוב נכנסה להשקעה בקבוצת דורי בסוף אוגוסט 2007, תקופה קצרה לפני פרוץ המשבר בשווקים, והשקיעה 44.4 מיליון דולר (כ-180 מיליון שקל) ברכישת 50% מאכד. סכום זה שיקף לא.דורי שווי של 116.8 מיליון דולר - פרמיה של כ-23% על מחירה בבורסה דאז.



בעקבות המשבר בשווקים שפגע בצורה חמורה בפעילותה של א.דורי בשוק הנדל"ן המזרח- אירופי (באמצעות חברת רונסון, המוחזקת בכ-30% על ידי א.דורי), היחלשות הדולר ועוד ביצעה גזית גלוב מחיקות משמעותיות בשווי אחזקתה באכד, שנאמדה נכון לסוף ספטמבר 2010 ב-66 מיליון שקל, מחיקה של יותר מ-100 מיליון שקל מההשקעה בתוך שלוש שנים, כך שאם גזית גלוב תיענה להצעה של דורי, היא צפויה לרשום רווח מסוים ולמזער במקצת את נזקיה בגין השקעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully