וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפן הזרים סכום שיא לשווקים - 15 טריליון ין

סוכנויות הידיעות

14.3.2011 / 8:32

הבנק המרכזי מנסה לייצב את השווקים ולמנוע התדרדרות למיתון נוסף בעקבות רעידת האדמה



הבנק המרכזי של יפן הזרים סכום שיא - 15 טריליון ין (183 מיליארד דולר) לכלכלה, לאחר שרעידת האדמה הובילה לצניחה בשוקי המניות ולצניחה בשוקי האג"ח. הין נחלש מהשיא שרשם בתחילת יום המסחר בעקבות הזרמת הכספים. נגיד הבנק המרכזי של יפן, מסאקי שיראקאווה, אמר אתמול כי הוא מתכוננן להזרמת נזילות עצומה על מנת לתמוך בשווקים ולסייע ליצואנים.



הין היפני נחלש משיא של 4 חודשים, על רקע הזרמת כספים מצד הבנק המרכזי של יפן, והערכות כי הבנק המרכזי יתערב בשוקי המט"ח על מנת לסייע ליצואניות להתמודד עם המשבר. במהלך יום המסחר הגיע הין היום לשיא של 80.62 ין לדולר, אך נחלש בעקבות התערבות הבנק.



הבנק המרכזי אף הציע לרכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף 3 טריליון ין מהבנקים החל מה-16 במארס, במאמציו להקל על הכלכלה בדרכים שאינן כרוכות בהורדת ריבית, שכבר נמצאת בשיעור כמעט אפסי. הבנק הקדים את פגישתו המתוכננת ביום.



"אנו מספקים את הכסף הדרוש להפגת החששות בשווקים הפיננסיים", אמר קזוגשיג'ה קמיאמה, בכיר בבנק המרכזי, "ונמשיך להזרים את הכספים הדרושים לייצוב השווקים".



על הבנק לנקוט צעדים משמעותיים על מנת למנוע מהכלכלה לשקוע מחדש במשבר בעקבות רעידת האדמה. מעבר למנין ההרוגים, המוערך כרגע כיות מ-10,000 נפשות, כ-350 אלף אנשים נמצאים במקלטי חירום. יפן צפויה להתמודד עם הפסקות חשמל תדירות בעקבות פגיעה בתחנות כוח, וחברות רבות הודיעו על סגירת מפעליהן בעקבות האסון. בטוקיו, נפגעה פעילות הרכבות ועובדים רבים התקשו להגיע למקומות עבודתם היום.



היקף הפגיעה הכלכלית יהיה תלוי במשך זמן סגירת המפעלים, באספקת מוצרים ומצרכים יציבה ברחבי המדינה, וביכולת המערכת הפיננסית להמשיך להעניק שירותים פיננסיים. ככל הנראה, הבנק המרכזי מסוגל להבטיח כי לבנקים יש יכולת להתמודד עם הפעילות הנדרשת. חשש כבד יותר הוא השפעת דליפות גרעיניות אפשריות, להן עשויה להיות השפעה הרסנית על יפן.



ממשלת יפן, בראשותו של נאוטו קאן, מכינה תגובה תקציבית בינתיים. שר המדיניות הכלכלית והתקציבית, קאורו יוסאנו, אמר היום כי בתקציב הממשלה לשנת הכספים שמסתיימת בסוף החודש הנוכחי נותרו 1.3 טריליון ין שטרם הוקצו, ויכולים לשמש לסיוע בעקבות רעידת האדמה. הרכבת חבילת סיוע להמשך הדרך תדרוש זמן ממושך יותר, ותדרוש את אישור הפרלמנט. יוסאנו אמר כי "רעידת האדמה השפיעה על אזור נרחב, ויתכן בהחלט כי ההשלכות הכלכליות יהיו מעבר לנזקים בהיקף 20 טריליון דולר שגרמה רעידת האדמה הגדולה בקובי ב-1995". הפגיעה הקשה ביותר נרשמה באזור הצפוני של האי הונשו, האחראי לכ-8% מהתמ"ג היפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully