וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: מחיר החלב העולמי צפוי לרדת ב-14% עד סוף השנה

סוכנויות הידיעות

14.3.2011 / 9:12

בשנה האחרונה זינק מחיר החלב בעולם ב-54%, אך גידול בתנובת הפרות צפוי למתן את העלייה



אנליסטים מעריכים כי מחיר החלב העולמי, שזינק ב-54% בשנה האחרונה, צפוי לרדת עד סוף השנה ב-14%, על רקע הגדלת התפוקה וירידה בביקוש. אנליסטים שהשתתפו בסקר של בלומברג, צופים כי עד סוף דצמבר צפויים החוזים העתידיים על החלב לרדת ב-14%, למחיר 16.86 דולר ל-100 ליברות.



תפוקת החלב בארה"ב, יצרנית החלב השנייה בגודלה בעולם, עשויה לעלות ב-1.7% ולהגיע ל-196 ליברות ב-2011 – מספיק על מנת למלא כ-34,500 בריכות אולימפיות, להערכת משרד החקלאות האמריקאי (usda). התפוקה צפויה לגדול גם בקרב מחלבות באוסטרליה וניו זילנד, שיחדיו מהוות את שוק ייצור החלב הגדול בעולם. הביקוש צפוי להיחלש, כיוון שמחירי גבינות מאמירים הובילו לעליות מחירים והניאו צרכנים רבים מרכישת מוצרי חלב.



אך העלייה במחירי החלב אינה מניבה למחלבות האמריקאיות את הרווחים המצופים, שכן עלייה זו לוותה בעלייה חדה במחירי התבואות החקלאיות המשמשות כמספוא. מחיר התירס למשל, זינק ב-82% בשנה האחרונה. בעוד רווחי מגדלי התבואה והכותנה צפויים לצמוח ביותר מ-20% להערכת הממשל האמריקאי, רווחי המחלבות עשויים להצטמצם ב13%. בנוסף, נראה שבתחום זה המחלבות פחות מסוגלות להעביר את עלויות חומרי הגלם לצרכנים ולעסקים המתבססים על חלב, שפגיעה גדולה מדי בשולי הרווח שלהם עשויה להובילם לקשיים.



עד כה ב-2011, עלה מחיר החלב ב-49% - עלייה חדה יותר מסחורות אחרות הנסחרות בבורסות ניו יורק ושיקגו. מחיר החוזים העתידיים על החלב למסירה בדצמבר, נסחרים כעת במחיר הנמוך ב-15% לחוזים למסירה באפריל, פער המעיד כי סוחרים צופים ירידה במחירים. בפעם הקודמת בה רשם מחיר החלב עלייה בסדר גודל זה, העלייה נמשכה 15 חודשים רצופים והסתיימה ביוני 2007 לאחר שהמחיר הוכפל והגיע לשיא של 22.45 דולר ל-100 ליברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully